מערכת COL | יום י"ב אדר ב ה׳תשפ״ב 15.03.2022

ימי המסע האחרונים אצל הרבי: תמים עם יומן אישי ותיעוד ענק

תיאור סוחף ממסע תלמידי ישיבת תומכי תמימים בבני ברק, יחד עם התלמידים השלוחים. COL מגיש יומן אישי שכתב אחד מהמשתתפים במסע מהימים האחרונים עד הגעתם בחזרה לארץ הקודש וגלריית תמונות
צילומים: דובער הכטמן

יום שישי. השכמנו בבוקר מוקדם על אף השינה המאוחרת אחרי ההתוועדות אתמול.

לאחר טבילה במקווה, חסידות, שחרית וארוחת בוקר משובחת כמידי בוקר, התארגנו לקראת הנסיעה הקבוצתית לשהות בשבת ע"י אוהל כ"ק אדמו"ר.

בשעה שלוש אחר הצהריים יצאנו, הגענו לרחוב פראנסיס לואיס ועצרנו להתאכסן בדירות היוקרתיות השייכות לשליח ר' בערל לאזאר, מקום נאה ונוח.

לאחרי התארגנות לשבת בכל הפרטים, נכנסו אל ה'טענט' לטעימה לפני שבת, השבת המרוממת אוטוטו נכנסת.

תפילת מנחה מיוחדת ע"י הד' אמות, לאחריה התיישבנו לסדר שיחות והשלמת השיעורים היומיים בחת"ת ורמב"ם.

קבלת שבת מרוממת ע"י הד' אמות, תפילה רצינית מתוך ריכוז מיוחד.

נכנסנו ל'טענט' הראשון, לסעודת שבת מרוממת מתוך שמחה ואחווה שהתפתחה להתוועדות חסידית עילאית וסוחפת עם משפיע השבת הרב יוס'ל כצמן מחברי צא"ח נ.י. שנמשכה עד חצות. הרב כצמן עורר אותנו וסיפר במעלתנו התמימים - 'דעם רבינ'ס קינדער' הבנים של הרבי.

לאחר זאת, קראנו ק"ש שעל המיטה עם חשבון נפש אמיתי יותר, ופנינו לישון.

בבוקר שבת-קודש, קמנו בהשכמה, מקווה, מזונות, וכראוי לשבת קודש ובפרט ע"י האוהל הק' סדר חסידות רבתי בכמות ואיכות רווי העמקה יחד עם השלוחים והפלאת הפלפול.

תפילת שחרית בעבודה ראויה ע"י הד' אמות, בקריאת התורה כיבדו את הקבוצה בעליות לתורה לרב רוזנברג והרב משה הכהן כהן.

לאחר התפילה, סדר חת"ת רמב"ם, קידוש והתחלת הסעודה עם שלל מטעמים. על מנת שנוכל להתוועד בלי להסתכל על השעון, התפללנו מנחה לפני ההתוועדות.

בשעה 13:00 החלה ההתוועדות המיוחדת בחדר מיועד עם משפיע השבת הרב יוס'ל כצמן, הרב כצמן סחף אותנו עם המחשת הקווים בהם כל אחד מהתמימים שייך באופן אישי לאבינו הרבי וע"י תפקידו מתוך חשק ו'געשמאק' יתקשר ויבהיר את מהות הרבי בחייו, כמובן בליווי סיפורים מפנימים ועובדות חשובות, אין ספק שההתוועדות גרמה להתעוררות רבה בקרב לבנו ומוחנו להביאנו להחלטות בפועל. ההתוועדות נמשכה עד כשעה לאחר צאת השבת וכלל לא הרגשנו...

ברכת המזון, מעריב והבדלה ברוב שמחה החותמת את השבת המרוממת ממש.

נסיעה על כל מיטלטלינו חזרה לשכונה. ערכנו בדיקות קורונה לקראת הטיסה.

בחדר האוכל המשובח סעדנו סעודת מלווה מלכה משובחת ומשביעה.

צעדנו לסדר לקוטי שיחות ענק ומיוחד ב770 מתוך תחושת ניצול הזמן.

קריאת שמע וזמן שינה.

יום ראשון - יום הנסיעה חזרה לארץ הקודש.

קמנו בחיות מחודשת ליום מנוצל כראוי, הזדרזנו לטבילה במקווה ומיד עברנו לסדר חסידות ב770, כיאה לסדר חסידות האחרון ב770. לאחר הלימוד, התארגנו לקראת תפילת שחרית מרוממת. הזדרזנו לארגן מזוודות, לקנות גם קצת ממתקים למשפחה, (ורק לוודא שלא עברנו את ה23 קילו...).

חזרנו לתפילת מנחה ב770 והתיישבנו ללמוד שיחות של הרבי בסדר מיוחד ב770. רגעי הפרידה מבית חיינו קשים. מודיעים לנו שהאוטובוס מגיע עוד מעט ואין ברירה. יוצאים באיטיות, וכמובן נעצרים לריקוד חסידי בקדמת בית חיינו 770.

צעדנו לכיוון הדירה. האוטובוס כבר מחכה לנו שם, ואנחנו רצים להוריד את המזוודות. עם עלייתנו לאוטובוס קבלנו בשורה משמחת מהרב רוזנברג ששידך את בתו בשעה טובה ומוצלחת.

בלב שמח ומרגש, הגלגלים זזים ונוסעים לאוהל. כשהגענו, התיישבנו לשמוע את הרב שמואל ונקרט שליח הרבי במצפה יריחו, שדיבר על הכניסה לרבי וגודל הזכות והמחויבות שבזה.

הרב רוזנברג עבר עם כולנו על תובנות, חוויות ומסקנות מהנסיעה שזה עתה מגיע לסיומה. זה היה רגע מאוד מרגש, נזכרנו בכל פרט ופרט שעבר עלינו והרגשות שהרגשנו.

מיד אחר כך כתבנו פ''נ ונכסנו אל הקודש.

לקראת הטיסה לארץ הקודש, דאגו לנו ללחמניות וסלטים. ארזנו לעצמנו ועלינו על האוטובוסים בדרך לשדה התעופה.

הטיסה הייתה לעילא ולעילא (הרגשנו בשמיים...) הבחורים ניצלו את הזמן לשינה ומנוחה, וללימוד שיעורים היומיים, לקראת הנחיתה התפללנו תפילת שחרית במטוס וגרמנו לקידוש ה'.

נחתנו, ובסמוך לנחיתה, התפללנו תפילת מנחה בשדה התעופה.

נסענו לישיבה עם כוחות מחודשים, שם חיכו לנו כל התמימים בשירה וריקודים לרגל חזרת הנציגים של כלל תלמידי הישיבה.

תפילת מעריב בישיבה ביחד עם כלל הבחורים.

כינוס מיוחד של "ברוכים הבאים" אותו הנחה הרב קסטל ובו דיבר נציג מכל שיעור והתלמידים השלוחים. הרב רוזנברג סיכם את תחושותיו והרגשנו שדבריו מבטאים את תחושות כולנו.

כעת הגיע הזמן לפרוק את החבילות הרבות.

כבר נראה לכול שהמסע נותן בי ובחבריי את אותותיו. אין ספק שהמסע ייחרט לנצח.