צביקה קעניג | יום י"ב אדר ב ה׳תשפ״ב 15.03.2022

הממונה: "מוטרד מפורים; מקווה שמקדם ההדבקה לא יעלה"

על רקע העליה בתחלואת הקורונה, ממונה הקורונה, פרופ' סלמן זרקא, הביע דאגה בראיון לעיתון 'ישראל היום' מאירועי ימי הפורים ואמר כי אם המגמה של עליית מקדם ההדבקה תימשך, יהיה צורך לנקוט בצעדים ובהגבלות.
הממונה:
צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק

על רקע העליה בתחלואת הקורונה, ממונה הקורונה, פרופ' סלמן זרקא, הביע דאגה בראיון לעיתון 'ישראל היום' מאירועי ימי הפורים ואמר כי אם המגמה של עליית מקדם ההדבקה תימשך, יהיה צורך לנקוט בצעדים ובהגבלות. "מקדם ההדבקה מטריד אותנו בעיקר סביב התפרצויות במגן אבות ואימהות, שם אנחנו ממשיכים בחקירות ובבדיקות. זו אוכלוסיית הסיכון ורוצים לשמור עליה," אמר זרקא.

לקראת חג פורים הוסיף כי "זה בסדר לחגוג, אך חשוב לשמור על האוכלוסיה בסיכון. כמובן חשוב שמי שבסיכון יתחסן. לא נכון לאף אחד לחלות כרגע. ככל שנחזור לשגרה, הייתי רוצה שאנשים ישמרו על עצמם." זרקא אמר עוד כי "חזרה לשגרה כשהווירוס עוד כאן תייצר מעגלי הדבקה נוספים. אני מוטרד מפורים, ומקווה שאחרי החג לא נראה את מקדם ההדבקה מעל 1.

הוא ציין כי "השבוע ובשבוע הבא נעקוב אחר מקדם ההדבקה של החולים במצב קשה, שהוא זה שמטריד. חשוב לעקוב קדימה כי לוקח זמן עד לעליית המדד הזה. מקדם ההדבקה מטריד אותנו בעיקר סביב התפרצויות בבתי אבות, שם אנחנו ממשיכים בחקירות ובבדיקות. זו אוכלוסיית הסיכון ורוצים לשמור עליה".

ביום שישי שעבר בוטלו רוב הגבלות הקורונה וכעת היחידים שצריכים לשהות בבידוד הם חולים ובני ביתם שלא חוסנו. פרופ' חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, אמר כי לפי שעה אין סיבה לדאגה מהשינוי סביב מקדם ההדבקה. "הענין הוא שהקורונה כאן כדי להישאר וצריך למצוא סטטוס קוו נכון. דעתנו לא נוחה מכך שיש אוכלוסיה גדולה מאוד שלא קיבלה את שלוש מנות החיסון והרבה אנשים פגיעים לתחלואה קשה. מצב ההתחסנות מאוד איטי וזו נקודה שיש בה מה לעשות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.