שניאור דייטש | יום י"א אדר ב ה׳תשפ״ב 14.03.2022

הממשלה אישרה יישוב חרדי בכסיף; הח"כים החרדים זועמים

הממשלה אישרה היום (ב') בישיבתה השבועית הצעת מחליטים להקמת יישוב חרדי עם 20 אלף יחידות דיור ב'כסיף' שבנגב • הח"כים החרדים תוקפים בחריפות: "מנסים להפוך את החרדים לבשר תותחים במלחמת הבדואים בנגב, לגרש אותם אל המדבר בכסייפה"
הממשלה אישרה יישוב חרדי בכסיף; הח
צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

הממשלה אישרה היום (ב') בישיבתה השבועית הצעת מחליטים להקמת יישוב חרדי עם 20 אלף יחידות דיור ב'כסיף' שבנגב.

בהחלטה נכתב בין היתר: "להקים יישוב עירוני חדש בעל צביון חרדי – כסיף, באזור צומת תל ערד שבנגב, ברביע הצפון מערבי של הצטלבות כביש מספר 31 עם כביש מספר 80, בשטח של כ-7,000 דונם".

כמו כן הוחלט "להנחות את שרת הפנים לקדם הקמת ועדה מיוחדת לצורך הקמת היישוב. להנחות את יו"ר המועצה הארצית לקיים דיון במועצה הארצית בתוך 90 ימים בעניין התכנית המחוזית. אישור התכניות הסטטוטוריות להקמת היישוב כסיף וגבולותיו המדויקים, יקבעו בהתאם לדיני התכנון והבניה".

"פיתוח היישוב ויציאה לשיווק שלב א', שכרוכה בהם עלות תקציבית, וכל פעולה אחרת שיש לה עלות תקציבית שלא תוקצבה במסגרת החלטות קודמות, מותנים בקיומו של תקציב מתאים לכך ובקבלת החלטת ממשלה נוספת בעניין", נכתב.

בנימוקי ההחלטה: "בשנים האחרונות פורסמו מספר אומדנים לצורכי הדיור של המגזר החרדי בעשורים הקרובים. התכנית האסטרטגית לדיור לאוכלוסייה החרדית שפרסם משרד הבינוי והשיכון בשנת 2016, בשיתוף פעולה עם המכון החרדי למחקרי מדיניות, הציגה צורך משוער של כ-200,000 יח"ד עד שנת 2040. לפי הערכה עדכנית יותר של המועצה הלאומית לכלכלה משנת 2019, בין 2017 ל-2040 יתווספו כ-300,000 משקי בית חרדים למעגל צרכני הדיור".

עוד מציינים בממשלה כי "לצורך עמידה ביעדי תכנון לדיור למגזר החרדי, כפי שהוגדרו על ידי ממשלת ישראל, יש צורך בקידום תכניות בנייה נוספות. הקמת העיר כסיף, המתוכננת כך שתכלול מעל 20,000 יח"ד, יכולה לסייע באופן משמעותי לעמידה ביעדים אלו".

ראש הממשלה בנט אמר במהלך הישיבה כי "אנחנו מחליטים היום גם על הקמת עיר חרדית, כסיף, שתקל על מצוקת הדיור הקשה בחברה החרדית. כבר שנים רבות שהמדינה לא הקימה עיר חרדית חדשה, והנה אנחנו עושים את זה היום. כאן מגיעה מילה טובה לשרת הפנים, איילת שקד, ולשר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, שמובילים את המהלך הכ"כ חשוב הזה.

"כמו שרבים כבר מבינים, גם כאלו שהתנגדו להקמת הממשלה, זאת ממשלה של כולם, שדואגת לכולם, וקשובה למצוקות של כל אזרח בישראל".

הח"כים החרדים גינו את ההחלטה בחריפות רבה.

ח"כ יעקב אשר מיהדות התורה בתגובה לדברי בנט על העיר כסיף:

"מי שרוצה לדאוג לחברה החרדית לא מבטל בגסות החלטה שהתקבלה בממשלות הקודמות להקים עיר חרדית בקרית גת מערב, ולא שודד מהחרדים את עשרות אלפי הדירות שתוכננו בה. הקמת כסיף אי שם בעתיד הרחוק לא תכסה בשום אופן על הפשע הנורא הזה. מר בנט, אנחנו חרדים, אבל לא מטומטמים".

ח״כ מאיר פרוש מיהדות התורה:

״ההצעה של העיר כסיף ידועה לנו כבר 15 שנה. כל נציגי הציבור החרדי מתנגדים לכך, כי אנחנו צריכים כעת דירות ולא בעוד עשר שנים. הממשלה החליטה שוב היום להתעלם מדו״ח מבקר המדינה וההצעה על כסיף מעלה כבר ריח של עובש״.

ח"כ משה גפני: "לאורך כל השנים התנגדתי להקמת יישוב חרדי בכסיף. ואכן הנושא נדחה ובמקום זה החליטו על בניית יישוב חרדי בשפיר. אני אומר כאן באופן שלא משתמע לשתי פנים - היום נוצר קרע בין הציבור החרדי לציבור הערבי במדינת ישראל. ההתנצלות של מנסור עבאס במליאת הכנסת לא התקבלה.

"אני ישבתי על כס ועדת הכספים במשך שנים רבות, יכולתי לעשות את מה שאתם עושים עכשיו אבל מעולם לא חשבתי לא להעביר תקציב חינוך גם לציבור הערבי. העברה כעת של 53 מליון ש"ח רק למוסדות המוכש"ר ולא את כל ה-84 מליון גם למוסדות הפטור שזה הלחם והחלב של הילדים הללו, הוא מעשה שלא יעשה וזה לא יסולח.

עתה, ניצלה הממשלה הנוכחית את העובדה שאנחנו לא בקואליציה - ביטלה את שפיר, וזורקת את הציבור החרדי לכסיף, שאיש לא יילך לשם."

יו״ר ש״ס אריה דרעי על החלטת בנט להקים ״עיר חרדית״ בכסיף:

״היזהרו מן הצבועים״, אמרו חז״ל. אותה ממשלה שעשקה מהציבור החרדי את כבשת הרש שלו וביטלה במחי יד תכנון של שנים שהובלנו להקמת עיר חרדית אמיתית במערב קריית גת, היא זו שמגלגלת היום עיניים ושולחת את החרדים לכסייפה, במיזם הזוי ומנותק מהמציאות.

"ממשלת ההונאה של בנט ואלקין ממשיכה לאחז את עיני הציבור ולהתעמר בציבור החרדי, שכל חטאו שהוא עומד על עקרונותיו ולא מצטרף לממשלת השמד הזו.

ח"כ ישראל אייכלר מגיב גם הוא בחריפות רבה:

"כבר שנים שמנסים להפוך את החרדים לבשר תותחים במלחמת הבדואים בנגב. אין שום היגיון שבעיר ערד המצויה כעשרה קילומטרים מכסייפה לא מאפשרים לחרדים להתיישב, ודווקא בגבול כסייפה שהיא העיר הענייה ביותר במדינה עם מספר המובטלים הגדול ביותר במדינה, מושיבים את החרדים שיהיו שם למשיסה בידי השכנים הרעבים ללחם.

"אין זה פלא שהממשלה הרודפת את החרדים בכל תחומי החיים והכלכלה, מנסה לגרש אותם אל המדבר בכסייפה. אולי לכך התכוונן "המשורר" ליברמן שאמר "צריך לקחת את החרדים במריצות ולהשליך אותם למזבלה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.