מערכת COL צעיר | יום י"א אדר ב ה׳תשפ״ב 14.03.2022

איך מייצרים ניירות? וכיצד ממחזרים אותם לשימוש חוזר?

הכל מסביבנו מלא בנייר, מארון הספרים בסלון ועד המעטפות בתיבת הדואר. איך נוצרים כל הניירות האלו? • כיום נעשה שימוש רב בנייר ממוחזר, כזה שעבר עיבוד שאיפשר להשתמש בו שוב. כיצד נעשה התהליך הזה? • כך מייצרים נייר
איך מייצרים ניירות? וכיצד ממחזרים אותם לשימוש חוזר?
shutterstock

 

 

איך מייצרים נייר?

 

כבר אלפי שנים שהעולם עושה שימוש בנייר. לא תמיד הוא היה מצוי וזול כמו היום, אבל ברבות הזמן למדו בני האדם עוד ועוד על הנייר ועל הטכניקות הנדרשות לייצורו, ובסופו של דבר, היום, לאחר שנים רבות של ניסויים הנייר הוא חומר מצוי ופשוט שמקיף את כל החיים שלנו. הוא ממלא את ארון הספרים שלנו, את המחברות, את הקרטונים שבארון ואת המכתבים שבתיבת הדואר.

 

shutterstock

 

איך עושים נייר

ממה עשוי הנייר הזה, ששינה את חייהם של בני האדם לחלוטין?

נלך קצת לאחור ולאט לאט נתקדם. בעבר היו הדפים עבים וגסים יותר ממה שאנו מכירים היום. הדפים הורכבו מסיבים קטנים רבים, אותם ליקטו מגזעי עצים וצמחים אחרים. סיבים אלו מרכיבים צמחים רבים והם קטנים וחזקים מאוד. הסיבים הקטנים הללו שמכונים "תאית", הודבקו יחד זה לזה בטכניקות מיוחדות, וכך נוצרו דפי הנייר הראשונים.

עם השנים הלכה השיטה והשתכללה. בני האדם למדו כיצד ניתן לשטח עוד יותר את הסיבים הגסים ולהופכם לדקים מאוד. סיבי ה"תאית" נטחנו היטב, עורבו במים עד שהפכו למעיין "דייסה", והונחו לייבוש על גבי רשת צפופה. המים נזלו והתאדו, והדייסה שנותרה הפכה לדף נייר דק. על בסיס שיטה זו מייצרים את דפי הנייר עד היום.

 

shutterstock

 

מיחזור נייר

באותה הדרך מייצרים גם נייר ממוחזר. ממכלי המחזור נלקחים הדפים המשומשים לתוך מכונות ענק, בהם נטחנים הניירות דק-דק, ולבסוף יוצרים מהם במפעלי המחזור קוביות ענק במשקל חצי טון. גושי הנייר הגדולים עוברים לטיפול בחומרים כימיים שמסירים מעליהם לכלוך וצבעים שאינם חלק מהנייר עצמו. כעת, כאשר הם שוב חסרי צבע וצורה, הם מושרים במים עד שהופכים לעיסה אותה שוטחים היטב ומייצרים דפים חדשים. איכותם של הסיבים נפגמת במהלך הייצור, ובשל כך משמשים ניירות ממוחזרים בעיקר עבור נייר-עיתון וקרטונים.

 

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.