מערכת COL | יום י' אדר ב ה׳תשפ״ב 13.03.2022

הסנקציות על רוסיה: עורכי הדין יפסיקו לייצג את אוסף שניאורסון

פירמת עורכי הדין הבינלאומית 'פרשפילד', המייצגת את הבנק הרוסי בבית המשפט הגבוה לערעורים בוושינגטון, הודיעה על הפסקת הייצוג שלה במשפט 'אוסף שניאורסון' המתנהל בארצות הברית, בעקבות הסנקציות על רוסיה
הסנקציות על רוסיה: עורכי הדין יפסיקו לייצג את אוסף שניאורסון
ספרי רבותינו נשיאנו בספריית לנין במוסקבה

פירמת עורכי הדין הבינלאומית 'פרשפילד', המייצגת את הבנק הרוסי בבית המשפט הגבוה לערעורים בוושינגטון, הודיעה על הפסקת הייצוג שלה במשפט 'אוסף שניאורסון' המתנהל בימים אלה בארה"ב, בעקבות המלחמה. כך לפי הדיווח ב'רויטרס'. 

בהודעה שפרסמה פירמת פרשפילד נאמר כי "משרד עורכי הדין freshfilds מודאג מאוד מאובדן החיים ומהמשבר ההומניטרי המתגלגל באוקראינה" ובהמשך נאמר כי הפירמה שנוסדה בלונדון ומעסיקה למעלה מ 2800 עורכי דין, מפסיקה את ייצוג הבנק הממלכתי הרוסי המרכזי שהיה קליינט רב שנים שלה".

במרכזה של פרשת 'אוסף שניאורסון' עומדת ספרייתו של הרבי 'ספריית אגודת חסידי חב"ד' השוכנת סמוך ל-770. כמה מאות כרכים מהספרייה נותרו, כידוע, בגלות במוסקבה ומשפט מתנהל על החזרתם.

הרבי שיגר במשך השנים שתי משלחות מיוחדות במטרה לפדות את הספרים מידי הרוסים ולהשיבם לספרייתו, המשלחת האחרונה שיצאה בשנת תשנ''א פועלת עד היום ללא לאות להצלת הספרים.

המשלחת מונה ארבעה חברים שגויסו על ידי הרבי: השליח הראשי לקליפורניה הרב שלמה קונין, "הצדיק מלניגרד" הרב יצחק קוגן, יו"ר צעירי חב"ד הרב יוסף יצחק אהרונוב, ומנהל הספריה של הרבי הרב שלום בער לוין.

החלטת פירמת עורכי הדין freshfilds הינה מכה לא פשוטה לבנק הרוסי ולחברות ענק הנמצאות על אדמת ארצות הברית וסוחרות עם רוסיה או מחזיקות בנכסים רוסיים.

לפי הדיווח ב'בחדרי חרדים', אלו יצטרכו ככל הנראה, בלא ייצוג של פירמת עורכי דין ראויה לעכל את נכסיהם לטובת תשלום קנס בסך של למעלה מ-180 מליון דולר לטובת אגודת חסידי חב"ד העולמית עקב סירובה של רוסיה להשיב את אוסף שניאורסון' לחב"ד וזאת לאחר שבית המשפט פסק כי כל יום שרוסיה לא תשיב את האוסף היא תחויב ב 50 אלף דולר וכי חברות המחזיקות בכסף ונכסים של מדינת רוסיה תוכל אגודת חסידי חב"ד לבקש עיקול נכסיהם לטובת תשלום הקנס.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.