מערכת COL | יום י' אדר ב ה׳תשפ״ב 13.03.2022

מנדי מז'יטומיר גילה לעיתונאית: הסיבה שאני רוצה להישאר בארץ

איילת כהנא, עיתונאית מקור ראשון, ביקרה בשבוע שעבר במתחם שבו שוהים ניצולי בית הילדים של חב"ד בזיטומיר. היא שיתפה כי שאלה את מנדי אם רוצה להישאר בארץ - וזו הייתה תשובתו
מנדי מז'יטומיר גילה לעיתונאית: הסיבה שאני רוצה להישאר בארץ
בתמונה: הילדים מזיטומיר בישראל

עיתונאית 'מקור ראשון' איילת כהנא פרסמה בסוף השבוע כתבת ענק על כפר הפליטים שבו שוהים למעלה ממאה ניצולי בית הילדים של חב"ד בזיטומיר, בניהולו של שליח הרבי ורבה של מערב אוקראינה הרב שלמה וילהלם.

היא שיתפה ברשתות החברתיות קטע שיחה קצר שהיה לה עם מנדי, אחד מהילדים במחנה. "מנדי, אתה רוצה להישאר פה או לחזור לזיטומיר", שאלה אותו. הוא ענה שרוצה להישאר בארץ. למה? "כי פה יש אופניים".

במהלך הראיון, שפורסם בסוף השבוע ב'מקור ראשון', התייחס הרב וילהלם להמשך השליחות, ואמר: "אנחנו חושבים לבנות לנו כאן עיירה כמו בז'יטומיר. אני מאוד מסופק אם אי פעם יהיה סיכוי או עניין לחזור".

עד כדי כך? נשאל, גם אם הלחימה תיפסק?

הרב וילהלם: "המצב קשה מאוד. גם אם תיגמר המלחמה ויהיה שלום, איזה שלום זה יהיה? יש שם קבוצות בריונים ברחובות עם נשק, כל יוצאי הכלא והצבא, אני לא יודע אם אני יכול להחזיר את הקהילה שלי לשם. עד היום שלחנו מאות יהודים לארץ, זו המטרה בסופו של דבר. הקבוצה הזו של עלומים - זה משפחה. צוות חם, ילדים שכבר 10־11 שנים גדלים שם. להתחיל לשלוח אותם למקומות אחרים? מספיק הם עברו עכשיו משבר, הם צריכים את החממה הזו".

הרב וילסלם הוסיף: "קשה לחשוב שכל המפעל הזה נגמר. אני חושב על זה ומתחיל לבכות. עדיין יש שם יהודים, הבוקר היה מניין בבית הכנסת. יש מבוגרים שנותרו מאחור, והגברים תקועים. אני כל הזמן איתם בטלפון, שומע שהם שבורים ורצוצים ודואג להם".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.