הרצל קוסאשוילי | יום ז' אדר ב ה׳תשפ״ב 10.03.2022

למה חזרתי לאוקראינה: השליח הרב אברהם וולף בראיון מיוחד

לקיחת מאות משפחות מהקהילה אל עבר מקום מבטחים, החזרה הארוכה לעיר השליחות, האופטימיות והביטחון בנכונות הדרך - והבכיות המרגשות בתפילת מנחה. • השליח הרב אברהם וולף מאודסה בראיון מיוחד ל-COL
למה חזרתי לאוקראינה: השליח הרב אברהם וולף בראיון מיוחד
מימין: הרב וולף, הערב באודסה

שעות אחרי שחזר לעיר שליחותו, בצל התופת והמלחמה הגדולה, הרב אברמי וולף, שליח הרבי באודסה שבאוקראינה, העניק הערב (חמישי) ראיון נרחב להרצל קוסאשוילי, בתכנית 'ליל שישי' ברדיו COL.

הרב וולף הרחיב בשליחות שלו בזמן מלחמה, מנקודת מבטו, וסיפר על הפעילות עם היהודים בשבועות האחרונים ועל מסע עזיבתו את הקהילה והחזרה אליה, היום, אחרי מספר ימים בגרמניה.

"לקחנו את ילדי בית היתומים שלנו ביום רביעי שעבר אל מקום מבטחים", פותח הרב וולף. "הבן שלנו ואשתו מושקא לקחו עליהם אחריות יחד עם המטפלות.


להאזנה לראיון המלא >


"אחרי שראינו שהמסע שלהם עובר בהצלחה, הודענו בקהילה לכל הגברים שאמורים להיות חיילי צבא ולכן לא יכולים לצאת שאנחנו מתכוונים לארגן מסע ולקחת את הנשים והילדים עד ברלין ולהחזיר אותם אחרי המלחמה, להציל אותם.

"ביום שישי בבוקר הוצאנו 140 נשים עם הילדים והבטחנו שאנחנו נהיה איתם ולכן היינו. אחרי יום וחצי שהיינו שם והתחלנו לסדר את כל המסמכים - חזרתי לאוקראינה".

הרב וולף מספר כי סידור המסמכים בגרמניה, לילדים קטנים, בצורה מתאימה הייתה מורכבת ומאתגרת.

"אתמול בלילה", משלים הרב וולף את תיאור חזרתו לעיר שליחותו, "יצאתי למסע חזרה מגרמניה, ואחרי כמעט 24 שעות - הגעתי.

"הבכיות שבהן קיבלו אותי כאן בתפילת מנחה, אפילו אותי, שראיתי כמה דברים מרגשים בימים אלו, הן ריגשו".

בהמשך הראיון הרחיב הרב וולף בדברים על מצבה של הקהילה באוקראינה בכלל במהלך המלחמה.

"לא קל לראות את מה שקורה בקהילה", אמר הרב וולף. "מוסדות שהוקמו ותופעלו במשך כל כך הרבה שנים מתפרקים מול העיניים. הכל נסגר. ברור שכל זה אירוע לא קל. אבל אני רואה בזה איזה שהוא תהליך שצריך לעבור".

לדבריו, "בכלל אנחנו כל כך בעשייה שאין זמן לפרוק אלא חייב לשדר מנהיגות ושמחת חיים. ואין זמן להרגיש את הקושי. אבל אנחנו לא נשברים ולא חושבים להישבר".

הרב וולף סיפר: "עכשיו היה מנחה עם 40 אנשים, ונעשה קידוש בשבת עם כל הגברים בבית שלי. בשעה 7 בערב מתחיל עוצר. נעשה את התפילה יותר מוקדם וכל הגברים שלא יגיעו אלינו לבית ישנו בבית הילדים כך שגם המיטות שם לא יהיו ריקות".

באשר למתחולל בעיר, מתאר הרב וולף: "אזעקות נשמעות פה כל הזמן, אבל זה התפקיד שלנו וזה השליחות שלנו. אנחנו במקום הזה בשליחות של הרבי ולא נשלחנו לכאן רק כדי לעשות ריקודים של פורים וריקודים של חתונות אלא כל מה שצריך,  וזה מה שאנחנו עושים.

"אין לי ספק שכל שליח בעולם שעושה פעילות בכל יום אם היה נתקל בדברים שכאלה היה עושה בדיוק את מה שעשיתי ואת מה שכל השלוחים כאן עשו".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.