שלמה מן | יום ז' אדר ב ה׳תשפ״ב 10.03.2022

השליח שחזר לאוקראינה, מבצע החילוץ והכנה לי"א ניסן 120 שנה

השליח באודסה שחזר לעיר שליחותו, אירוח תלמידי דנייפר בגרמניה, פטירת השליח הרב נחום פרסמן, הצצה לחפ"ק חב"ד למען הפליטים, ההכנות לאירוע 120 שנה בטדי והאלבום החדש של הזמר החב"די • תכנית 'ליל שישי'
השליח שחזר לאוקראינה, מבצע החילוץ והכנה לי
צילומים: ארכיון COL

תוכנית מספר 34 של 'ליל שישי' תשודר הערב, כמדי סוף שבוע, כאן באתר COL, החל מהשעה 21:00 בערב.

התוכנית הנוכחית מציינת שנה לתוכנית הרדיו שהושקה בחודש אדר אשתקד.

הערב תעסוק התכנית ברובה, כבשבוע שעבר, במלחמה באוקראינה ובפליטים הרבים שעושים את דרכם לחוף מבטחים בין אם זה בארץ ובין אם באירופה.



נשוחח כאן עם הרב אברהם וולף, רבה של אודסה ושליח הרבי לעיר שחזר ממש לפני זמן קצר לעירו ולקהילתו, זאת לאחר שדאג יחד עם רעייתו השליחה ובנו, להעביר בבטחה את הילדים מבית היתומים לברלין שבגרמניה. "כעת אני צריך להמשיך לעזור לקהילה שלי באודסה ואין זמן לעכל את המצב ולהיאנח" הוא אומר ומצהיר: "אני דווקא רואה אתגר חיובי בכל המצב הזה". 

בהמשך נשמע גם משליח הרבי בדיסלדורף שבגרמניה הרב חיים ברכהן, על החלטתו ויוזמתו לארח את ישיבת תומכי תמימים דנייפר עד יעבור זעם, וגם על האסון הבלתי נתפס שפקד את חב"ד גרמניה עם פטירתו הכואבת של חברו לשליחות הרב נחום פרסמן ע"ה שהוא למנוחות שלשום.

כולנו נחשפנו לתמונות מהחפ"ק שהוקם בכפר חב"ד למען השלוחים באוקראינה על ידי אור אבנר והרבנים דוד מונדשיין ושלמה חיים פלס. אבל כיצד זה עובד ונראה מבפנים? ר' שמחה לבנהרץ מהשלוחים בקייב שנמלט עם משפחתו לארץ דרך מספר גבולות ומאייש כיום את החפ"ק המיוחד עם עוד מספר שלוחים ואברכים, יהיה כאן וייתן הצצה לפעילות מסביב לשעון 24/7 כפשוטו למען יהודי אוקראינה והשלוחים על קהילותיהם.

בעוד פחות מחודש יתקיים האירוע הגדול לכבודו של הרבי ולציון 120 שנה להולדתו באצטדיון טדי בירושלים. נשמע מהרב נחום גולדשמיד מהשלוחים בנתניה וחבר בוועדה המארגנת שעל ידי צעירי חב"ד על התוכן המיוחד של האירוע הגדול לצד ההפקה המוזיקלית המיוחדת, וגם על ההנעה לפעולה שתצא מהמעמד הגדול.

לסיום, הזמר החסידי שהוציא לאחרונה תקליט מקורי חדש ר' נמואל הרוש, יספר על העבודה האינטנסיבית וגם על משפחת השלוחים באוקראינה שהוא שמח תמיד להופיע אצלם, להם הוא יקדיש את 'ניגון השבת' שלו.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.