שניאור דייטש | יום ז' אדר ב ה׳תשפ״ב 10.03.2022

אלפי ילדים מ-250 בי"ס בעצרת 'זום' למען יהודי אוקראינה

יותר מששת אלפים ילדים יהודים ממאתיים וחמישים בתי ספר יהודים בעצרת CKids Unity עבור אחיהם ואחיותיהם באוקראינה
אלפי ילדים מ-250 בי

אחים תאומים רצו למכונית של אמם ביום ראשון הזה, צעקו, "אמא, היה לנו זום לאוקראינה עם אלפי ילדים!" הם בדיוק סיימו את בית הספר 'סנדיי סקול' (בית הספר היהודי) וכבר התרגשו לקראת השבוע הבא. התאומים הצטרפו ליותר מששת אלפים ילדים יהודים ממאתיים וחמישים בתי ספר יהודים בעצרת CKids Unity עבור אחיהם ואחיותיהם באוקראינה.

"כולנו כאן היום כדי להתאחד עם תורה, תפילה וצדקה", אמר הרב דוד וינבאום מדיקס הילס, ניו יורק, בזמן שהנחה את העצרת. הוא נתן לילדים השראה לשקול את הכוח הייחודי שלהם לחזק את עמיתיהם היהודים על ידי חיבור לה'.

התוכנית בת חמש עשרה דקות עודדה את הילדים לומר פרק תהילים ולתת צדקה בזכות יהדות אוקראינה. כל בית ספר התכנס מול מסך או מקרן, מה שאפשר להם להשתתף באירוע בשידור חי. הם אף ענו פה אחד כאשר תלמידי בתי הספר היהודים של חב"ד בלייק סאקסס, ניו יורק ובפוטומק, מרילנד, הובילו את העצרת באמירת "תורה" ו"שמע ישראל".

הרבנית שרה מרקוביץ' מקייב, אוקראינה, הובילה את הילדים לאמירת פרק תהילים. היא סיפרה כיצד היא ומשפחתה התכוננו למלחמה בהצטיידות בבית חב"ד ושיתפו את סיפור הבריחה המופלאה שלהם למקום מבטחים כשהפצצות החלו ליפול.

בהתאם לתורתו של הרבי על הברכות שהשמחה יכולה להביא לעת מצוקה, האירוע כלל סרטון ריקוד כוריאוגרפי. על הלחן של ההמנון של CKids, "אני יהודי, ואני גאה", הסרטון ביים את מהלכי הריקוד של הילדים בזמן לפי הקצב. "הריקודים היו מדהימים", אמר מורה אחד בבית הספר היהודי, "CKids תכננו היטב את התוכנית, ולמרבה הפלא, כל התלמידים שלי היו מאוד מעורבים."

סגר את התוכנית סרטון מתוך עצרת צבאות ה' עם הרבי. הילדים מחאו כפיים במרץ כשהם צפו ברבי מעודד את שירת "אנו רוצים משיח עכשיו". "הייתי עסוקה בלראות את ההשפעה שיש לעצרת על הילדים", מספרת הרבנית מינה ריכלר מחב"ד ממחוז גלוסטר, ניו ג'רזי, "אפילו שכחתי לצלם".

מנהל CKids הרב זלמי לוונטל פיתח את התוכנית יחד עם מנהלת התכנות בבית הספר העברי חיה צירקינד. "השבוע למדו בבתי הספר היהודים את סיפור פורים", אומר הרב לווינטאל, "הם למדו איך מרדכי אסף את הילדים היהודים ללמוד תורה ולהתפלל. התוכנית הזו הראתה לילדים שגם להם יש את הכוח לעזור לחברם היהודי במדינה. אותה הדרך."

כחלק ממסע הפרסום "אתה יכול לעזור" של מטה חב"ד של עמדת הסיוע היהודי היהודי באוקראינה, האירוע המקוון נועד ללמד ילדים על היכולת הייחודית שלהם להתייחד בתפילה לבורא עולם.

מנהל מרכז 302, הרב מנדי קוטלרסקי, אומר שזה הדגיש מה זה CKids. "הרבי התעקש שחינוך ילדים הוא לא רק הכנה לבגרות", הוא אומר, "לתפילות ולמצוות של ילדים יש כוח עצום, וכל מצווה חשובה בפני עצמה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.