| יום ז' אדר ב ה׳תשפ״ב 10.03.2022

הרב אקסלרוד: "זו הצלת נפשות ממש כמו פעם"

"לאחר כמה ימים קלטנו שאם צריך להתפנות אנו לא יכולים להתפנות לבד כי אני הרב של הקהילה ואי אפשר להשאיר אנשים מאחור" - כך מספר הרב דב אקסלורד, שליח חב"ד באוקראינה
הרב אקסלרוד:

"כשהתחילה המלחמה היינו בדילמה האם לעזוב או להישאר עם הקהילה, כי לא הבינו את חומרת המצב", מתאר הרב דב אקסלרוד, שליח הרבי למחוז צ׳רקסי אוקראינה, אשר מונה כ-1000 משפחות הכוללות גם זקנים וילדים. היתה התלבטות אם לעזוב את האזור משום שצ׳רקסי נמצאת במרכז אוקראינה והלחימה לא הגיעה לשם. מצד שני – זו היתה ההזדמנות לברוח.

"לאחר כמה ימים קלטנו שאם צריך להתפנות אנו לא יכולים להתפנות לבד כי אני הרב של הקהילה ואי אפשר להשאיר אנשים מאחור".

עזרו עכשיו ליהודי קייב! >>

הרב ומשפחתו הזמינו אוטובוסים, כאשר 70 יהודים מהקהילה יוצאים איתם. "הרבה אחרים הבינו שזה הזמן לנסוע לפני שהכל מתפרק מתחת לרגליים", משחזר הרב.

"נסענו במסע של 20 שעות ממרכז אוקראינה למערבה עם 70 האנשים. מאז, במהלך השבוע בכל יום, יוצאים אוטובוסים שמפנים אנשים מצ'רקסי למערב אוקראינה ולגבול".

הרב מספר כי ישנם אנשים שמאד קשה להם לזוז כמו קשישים וחולים שזקוקים כעת ליתר עזרה ודרכי חילוץ. "כל יום ויום יוצא אוטובוס למי שנשארו מאחור. אין אחד שרצה לעזוב ולא קיבל אפשרות, אין כזה מושג. אני חושב שצריך להתפנות כשעדיין לא מפציצים. זה הרבה יותר חכם. אני אומר לאנשים – תעזבו את העיר מיד".

הרב מבקש להדגיש: "מעבר לעזרה עם אוכל ותרופות למי שנשאר, המצווה שלנו כעת, כפי שאני רואה אותה, היא להציל אנשים ולהוציא אותם מאזורי הלחימה - הצלת נפשות, ממש כמו פעם. זו המצווה שלנו היום: להציל גם את אלו שנשארים וגם את אלו שיוצאים".

עזרו עכשיו ליהודי קייב! >>

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.