מערכת COL צעיר | יום ו' אדר ב ה׳תשפ״ב 09.03.2022

כשהרבי הבטיח למנחם בגין: אל תפרוש, אתה עוד תנצח בבחירות

שנה לפני שטבע חיים יבין את הביטוי הידוע "מהפך", והפך אותו לסמל של תוצאות הבחירות בשנת תשל"ז, בישר כבר הרבי כי בגין עתיד להיות ראש ממשלה בישראל - מה שבאותה תקופה לא היה נראה לעין • ומה ביקש הרבי ממנחם בגין ביחידות באותה שנה? • הרבי וה"מהפך"
כשהרבי הבטיח למנחם בגין: אל תפרוש, אתה עוד תנצח בבחירות
בגין מבקר אצל הרבי

 

 

הרבי חזה את המהפך?

 

"מהפך". כך כינה חיים יבין את תוצאות הבחירות הדרמטיות בשנת תשל"ז. הרגע הזה, של ההכרזה על "מהפך" הוא אחד הזכורים עד היום למי שחי אז, ואולי משום שהוא אכן בישר את ראשיתו של מהפך אמיתי. לראשונה מאז קום המדינה, ניצחה מפלגת הימין את מפלגת השמאל ששלטה עד אז שלטון ללא עוררין. לאחר כמעט שלושה עשורים של ישיבה בספסלי האופוזיציה, הפך פתאום מנחם בגין יו"ר הליכוד (שלפני יומיים חלפו 30 שנה מפטירתו) לראש ממשלת ישראל. היה זה מהפך אמיתי שתקופה קצרה קודם לכן כמעט ואף אחד לא האמין שיקרה.

כתבנו "כמעט ואך אחד לא האמין", וזאת מפני שהיה אחד שסבר שבגין עתיד לנצח את הבחירות וכי ראוי שיתמודד שוב גם באותה מערכת בחירות. זה היה הרבי.

 

 

לא להתייאש

בחודש חשוון תשל"ז, ביקר מנחם בגין אצל הרבי ונכנס ל'יחידות'. ביחידות זו סיפר בגין לרבי על כוונתו לפרוש ולא לרוץ יותר למערכת בחירות נוספת. היה זה לאחר שמונה מערכות בחירות בהן הפסיד בגין שוב ושוב. למרות זאת, הרבי הפציר בו להציג מועמדות גם בבחירות המתקרבות. הרבי אף הבטיח לו שהוא יהיה ראש הממשלה. בגין שמע לעצת הרבי ובסופו של דבר אכן זכה בראשות הממשלה בבחירות שהתקיימו בקיץ של אותה שנה.

 

"מה מבין הרבי בפוליטיקה?"

סיפר הרב שלום דובער קלמנסון: הכרתי את שני האחים הייסטן הידועים. כמו מנחם בגין, גם הם היו חברים בתנועת "בית"ר", וניהלו קשרי ידידות עם בגין. הם היו בעלי צדקה וגרו אז באינדיאנפוליס שבאינדיאנה. פעם אחת ביקש ממני אחד מהאחים - מארק הייסטן, לסדר בשבילו יחידות עם הרבי. זה אירע שנה לפני שמנחם בגין נבחר לראשות הממשלה. באותם ימים המצב היה כזה שאף אחד לא חלם שיש סיכויים שבגין יבחר לראשות הממשלה.

כשיצא מהיחידות שאלתי אותו, מה אמר לו הרבי? הוא ענה לי שהרבי אמר לו שבגין ינצח בבחירות הבאות לראשות הממשלה. הוא הגיב בליצנות: "מה מבין הרבי בפוליטיקה?". הוא טען שזה דבר בלתי אפשרי. הסברתי לו שאם הרבי אמר לו שכך יהיה - אז אין ספק שזה יהיה. הוספתי בפשטות שבליל הבחירות אתקשר אליו לאחל לו "מזל טוב" על תוצאות הבחירות... כמובן שכך היה.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.