מערכת COL | יום ו' אדר ב ה׳תשפ״ב 09.03.2022

האחראי לקליטת ילדי אוקראינה: "קשה לתאר מציאות בלי חב"ד"

אל החפ"ק העוסק לאורך השבוע האחרון ללא הפוגה, לאורך כל שעות היממה, לעמוד לימינם של שלוחי חב"ד והקהילות היהודיות באוקראינה, הגיע המשנה למנכ"לית משרד החינוך מר אבי גנון מלווה במנכ"ל הרשת ומנכ"ל ארגון נוער חב"ד
האחראי לקליטת ילדי אוקראינה:
גנון בכפר חב"ד, הערב

המשנה למנכ"לית משרד החינוך מר אבי גנון, אשר מונה השבוע מטעם שרת החינוך הד"ר יפעת שאשא ביטון לתכלל את ההערכות לקליטתם של אלפי תלמידים מאוקראינה במערכת החינוך הישראלית, ערך היום ביקור נרחב וממושך בכפר חב"ד.

את הביקור שהתקיים בחפ"ק חב"ד אירח ידידו של גונן, ר' שלמה פלס, והשתתפה בו גם הד"ר שרה זילברשטרום.

במרכז הביקור ערך גנון מפגש ודיון מיוחד עם מנהלי החינוך הפורמלי והלא פורמלי של חב"ד בישראל - הרב אלי קריצ'בסקי מנכ"ל רשת חינוך חב"ד (הכוללת בתוכה עשרות בתי ספר וגני ילדים של חב"ד ברחבי ישראל) והרב יאיר בורוכוב מנכ"ל ארגון הנוער חב"ד (המפעיל את כלל הפעילות הבלתי פורמלית של חב"ד בישראל הכוללת את בת מלך, בנות חב"ד, הפנסאים ומועדון המעשים הטובים). 

הרב קריצ'בסקי והרב בורוכוב העלו בפני גנון את הליך קליטתם של עשרות ילדים מאוקראינה, בהם ילדי שלוחי חב"ד וילדי הקהילות היהודיות, הן בבתי הספר והן בסניפי הארגון. הם דנו עמו באפשרויות סיוע שונות לטובת קליטתם של הילדים בטווח הקרוב והרחוק, ושמעו ממנו על המחויבות העמוקה של משרד החינוך לכך, לצד הערכה הרבה של משרד החינוך לעשייה החינוכית הפורמלית והלא פורמלית של חב"ד בישראל.

בביקור פירט גנון על התוכניות של ישראל לקליטתם של אלפי התלמידים מאוקראינה. בין התלמידים שנקלטו השבוע במערכת החינוך בישראל ישנם עשרות רבות של חסידי חב"ד, בהם ילדי השלוחים וילדי הקהילות היהודיות באוקראינה. חב"ד ניצבת כגורם משמעותי ומרכזי גם בקליטתם של אלפי ילדים יהודים נוספים, מכאן גם החשיבות הרבה שבביקור שקיים היום גנון בכפר חב"ד.

גנון גם קיבל סקירה מקיפה על פעילות חפ"ק חב"ד שעסק לאורך השבוע האחרון ללא הרף, במשבר הפליטים מאוקראינה. גנון הביע את הערכתו הרבה לפעילות חב"ד: "אי אפשר לתאר את המציאות הזו לולא חב"ד. אני עומד נדהם ללא מילים, לראות את מה שאתם עושים. אני יכול לומר שמדינת ישראל תעשה ככל שביכולתה להיות לעזר".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.