COL | יום ו' אדר ב ה׳תשפ״ב 09.03.2022

ערב מושקע בתל אביב: התוועדות מרכזית לנשים ובנות

שלוש מאות נשים ובנות מתל אביב ומכל אזור המרכז, שליחות ומקורבות משכונות העיר וסביבותיה התכנסו לארוע מלווה מלכה יוקרתי של מדרשת "בית שושנה" נשות חב"ד ת"א וארגון שפרה ופועה ת"א, לכבוד כ"ה באדר יום ההולדת של הרבנית מרת חיה מושקא ע"ה • האירוע נערך בשיתוף עם עריית תל אביב ובחסות: מרכז חב׳ד ליובאוויטש ת"א,  מרכז התקשורת החב"די COL, מוסדות חינוך חב"ד ת"א, ארגון שפרה ופועה בת"א, הקרן לקידום מורשת ישראל בת"א וכל שליחות חב"ד בת"א יפו
ערב מושקע בתל אביב: התוועדות מרכזית לנשים ובנות

שלוש מאות נשים ובנות מתל אביב ומכל אזור המרכז, שליחות ומקורבות משכונות העיר וסביבותיה התכנסו במוצאי שבת כ"ה אדר א' באולמי בית דני, להתוועדות מלווה מלכה המרכזית לנשים ובנות – לכבוד יום הולדתה של הרבנית הצדקנית מרת חיה מושקא ע"ה.

בכניסה לאולם נהנו הנשים מבר מרקים מפנק והתרשמו הנשים מפריטי המכירה הסינית ורכשו כרטיסי הגרלה לטובת ארגון שפרה ופועה, בתקווה לזכות בערכות בשווי אלפי שקלים: פיאה, סוף שבוע, רהיטים מעוצבים, כלי כסף וספרים

'להקרא בשמך' - הערב נפתח במופע המשלב שירה, סרט ובו תמונות של מאות בנות שזכו להקרא על שם הרבנית מרת חיה מושקא וריקוד מתוק של בנות בת מלך סניף תל אביב מרכז 

המנחה השליחה הגב' מינדי שמערלינג מנהלת מדרשיית בית שושנה קיבלה בברכה את מאות הנשים שהגיעו מקרוב ומרחוק. לאחר אמירת פרק התהלים של הרבי ע"י השליחה לשכונת תל חיים הגב' דבורי זוהר הוזמנה הגב' מאיה עברון מנשות חב"ד ת"א לומר את פרק כ' לזכותם ולשלומם של כל יהודי אוקראינה 

הזמרת והשחקנית כרמל לבנון שיתפה את הקהל בהצטרפות שלה בשבועות האחרונים אל השיעורים בבית שושנה  ושרה את "שיר למעלות" הפרק של הרבנית. הגב' דבורה לאה דגן שליחה בשכונת התקווה הוזמנה לקרוא את הפרק החדש פרק קכ"ב עליו מתבסס כל נושא הכנס "שלווה בארמנותייך".

אל הבמה הוזמן לשאת דברים השליח הראשי של הרבי ורב קהילת חב"ד בת"א יפו הרב יוסף גערליצקי שליט"א. הרב גערליצקי שיתף את הקהל בשיחה של הרבי, בה סיפר הרבי על גדלותה של הרבנית חיה מושקא ע"ה וקישר לעניין המראות הצובאות המופיע בפרשה. משה רבנו סבר שאין מקום במשכן לדבר שעשוי ליצר הרע והקב"ה אמר לו "קבל כי אילו חביבין עלי יותר מהכל". וכפי שמובא בשם רבנו הזקן : בתרומת המשכן היו זהב, כסף ונחושת ולא היה דבר המבריק זולת מראות הצובאות שמהן נעשו הכיור וכנו כי דווקא כשהופכים את החושך של עולם הזה לקדושה זה פועל שיהיה מבריק. את דבריו סיים הרב בכך שבעירנו תל אביב – יפו יש הרבה מאוד שזקוקים להברקה ונשי חב"ד מתפקידם להיות דוגמא חיה בהנהגתן ולזרז את הגאולה האמיתית והשלימה. 

על מסך הענק מוקרן כעת סרט מיוחד שהופק לרגל הארוע 'נס בסמרקנד' המספר סיפור פלאי על אישה יהודיה בסמרקנד בזמן שאחרי מלחמת העולם שבזכות הרבי הרייץ הותרה מעגינותה אחרי 16 שנים, ואז התחתנה ונולדו לה 3 ילדים. הסרט מרגש אולם אז מגיע רגע מרגש עוד יותר, אל הבמה עולה הגב' מזל שמואלי ביתה של אותה עגונה שנולדה בזכות הנס. היא מספרת על הקשר שלה לחב"ד שהחל בסמרקנד ונמשך עד היום, על המסך מוקרנת התוועדות של הרבי בה שרים חסידים שהגיעו מסמרקנד את השיר "אתם שלום", הנשים מצטרפות לשירה, בשירת המונים משותפת בניצוחה של הזמרת קטי גל ובליווי מוצלח של פאר צוקרן על הקלידים "אתם שלום, ביתכם שלום וכל אשר לכם שלום".

 באוירת השירה והשמחה מצדיעות כולן לצוות גני ומעונות חב"ד בתל אביב, לכל האמהות שילדיהם מתחנכים בגני ומעונות חב"ד תל אביב, לכל מי שקשורה למערך השיעורים של בית שושנה ובפעם הראשונה מוזמנות כל שליחות חב"ד בתל אביב לעלות לבמה וכל הקהל מצדיע במחיאות כפיים ובהתלהבות כשהבמה מליאה בעשרות שליחות שעושות עבודת קודש בכל רחבי העיר תל אביב.

מכירה פומבית של פריטי קודש מסתיימת בהצלחה,  אמירת לחיים - כל אחת מתבקשת לברך את זו שיושבת לידה ובכוחה של התוועדות חסידית לכבודה של הרבנית מרת חיה מושקא יתמלאו הברכות.

ארוחה חגיגית מוגשת בהגשה אישית ואל הבמה מוזמן הרב וואלבערג, מראשי ישיבת תומכי תמימים המרכזית בכפר חב"ד,  הרב וולברג מסביר על הדרך להגיע לשלווה בארמנותייך באמצעות ביטול אמיתי, כמו שהיה במשכן שמקום הארון אינו מן המידה ודווקא שם שורה שכינה. ומסיים בסיפור על הרבנית חיה מושקא שמחזק בדיוק את נקודת הדברים, הקהל מקשיב בהנאה מרובה 

הדרך שלי לארמון - נשים משתפות
עדי הררי בוגרת מדרשת בית שושנה ומורה למחול, עולה במופע מחול נפלא ויחודי שממחיש את הדרך שלה אל הארמון שלה.

בעקבותיה עולה הגב מושקי קרוויאק שמשתפת בדרך שלה, ביתה הבכורה נולדה עם תסמונת דאון והיא חשבה שהשמיים נופלים אולם היום 5 שנים אחרי כשיש לה כבר 3 ילדים היא רואה עד כמה הדרך הזו הובילה אותה אל הארמון האמיתי, היא סיפרה שהבת שלה לומדת היום בגן חב"ד בתל אביב ומשתלבת היטב ב"ה, הסיפור מרגש, משלב בכי ושמחה וכולן מתרגשות יחד.

אחריה משלבת הקלידנית פאר צוקרן בדרך שלה אל הארמון, אחרי שנים בשידוכים מה הביא אותה אל הארמון שלה.

"בואי בשלום" שירה מרגשת

ומיד אל ההחלטות הטובות שיביאו שלווה לכל אחת בארמון שלה:
הרבנית הינדה גערליצקי שליחת הרבי לתל אביב מציעה לכל אחת לבחור החלטה אחת מההחלטות הבאות:  לומר בכל מוצאי שבת 'ויתן לך', להפחית את השימוש בטלפון וברשתות החברתיות, להוסיף בקדושת השבת וכהכנה לי"א ניסן  120 שנה להוסיף בצפייה בוידאו של הרבי ולשמוע ניגונים בבית.

 לקראת חצות והקהל כולו עדיין רוקד במעגלים מעגלים של שמחה - מסתבר שכשנהנים ושמחים, הזמן לא תופס מקום.

  מארגנת הארוע השליחה הגב' מינדי שמערלינג הודתה לגב' דבורה לאה וולף האחראית על ארגון שפרה ופועה בתל אביב, לגב' חנה יחזקאל ולכל צוות נשות חב"ד ת"א ובנות מדרשת בית שושנה שעמלו וטרחו ללא לאות בשבועות האחרונים, לבנות בית לשליחות בלוד שסייעו במשך כל הערב, לר' יוסי ריבקין ולאתר COL על החסות והסיוע ולכל הנואמים, המופיעות התורמים והשותפים שכולם יחד הביאו להצלחה האדירה.

בסיום הערב המרגש יצאה כל משתתפת עם שי מיוחד מגנט יפיפיה עליו מופיע נוסח 'ויתן לך' יחד עם ערכת הבדלה ושוקולדים מתוקים

האירוע נערך בשיתוף עם עריית תל אביב ובחסות: מרכז חב׳ד ליובאוויטש ת"א,  מרכז התקשורת החב"די COL, מוסדות חינוך חב"ד ת"א, ארגון שפרה ופועה בת"א, הקרן לקידום מורשת ישראל בתל אביב וכל שליחות חב"ד בת"א יפו.

משתתפות האירוע יצאו לדרכן בתחושה מרוממת על היותן חלק ממעצמת חב"ד בתל אביב. כשהן מצוידות  במטען  רוחני עצום של כח עוצמה וברכה מתוך תקווה ותפילה שנזכה לקיים אירוע זה בשנה הבאה יחד עם הרבי והרבנית בראשנו בגאולה האמיתית והשלימה. 

הצלמת אילנה בן ישראל מגישה גלריית תמונות מרהיבה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.