מנדי ברגר | יום ו' אדר ב ה׳תשפ״ב 09.03.2022

ויקרא: נחת הרוח הגדולה - מההתמסרות המוחלטת | צפו

מאה ואחד – יותר מרגילותו: מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את שיעור הווידאו המאה ואחד בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי" • והשבוע שיעור מיוחד ואקטואלי לפרשת ויקרא, מליקוטי שיחות חלק לב, בה הרבי מבאר את משמעות דברי רש"י אודות הקורבנות, "נחת רוח לפני שאמרתי ונעשה רצוני", אשר נחת הרוח הגדולה ביותר לקב"ה נעשית מתוך ההתמסרות המוחלטת אליו, המתבטאת בהקרבת הקורבנות
ויקרא: נחת הרוח הגדולה - מההתמסרות המוחלטת | צפו

מאה ואחד – יותר מרגילותו: מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את שיעור הווידאו המאה ואחד בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי".

והשבוע שיעור מיוחד ואקטואלי לפרשת ויקרא, מליקוטי שיחות חלק לב, בה הרבי מבאר את משמעות דברי רש"י אודות הקורבנות, "נחת רוח לפני שאמרתי ונעשה רצוני", אשר נחת הרוח הגדולה ביותר לקב"ה נעשית מתוך ההתמסרות המוחלטת אליו, המתבטאת בהקרבת הקורבנות.

האם הקב"ה אכן נהנה מריחם של הקורבנות הנשרפים? * ומה משמעות הרחת ה' את ריח הניחוח מהקורבנות שנח הקריב? * והאם בכלל ניתן להנות מריחם של בשר ועצמות הנשרפים? * ומדוע רק הקורבנות גורמים נחת רוח יתירה משאר המצוות? * גישות המפרשים השונות למשמעות מצוות הקורבנות? * והאם רש"י מתעלם מהתייחסות למהות מצווה זו? * האם למצוות ה"חוקים" יש סיבה וטעם אלוקי או לא? * הדיוקים הנפלאים במילותיו הספורות של רש"י * ההבדל בין הביטול שבחוקים לביטול שבקורבנות * עומק משמעות הקורבנות - לא שלימות האדם, אלא שרצון הבורא יתקיים * הנחת רוח המוחלטת - מההתמסרות המוחלטת.

לעילוי נשמת השליח להנובר הרב בנימין וולף ז"ל.

טעמו וראו:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.