מערכת COL | יום ו' אדר ב ה׳תשפ״ב 09.03.2022

"אנחנו מרגישים בחלום לא מציאותי" • סיפורו של השליח בקייב

"אנחנו מרגישים בחלום לא מציאותי. הבן הקטן שלי הגיע לפה עם נעלי פרווה לקור של מינוס 20 מעלות, כי עזבנו את קייב בלי להתארגן ופשוט יצאנו" – כך מספר הרב לבנהרץ, שליח חב"ד בקייב שבאוקראינה

"לפני שבוע וחצי כבר היו התקפות על מרכז קייב וביום חמישי משפחתי ואני עזבנו לכיוון מזרח קייב. יש שם בית ספר יהודי גדול, קהילה יהודית ומשפחות של שליחים. נסענו לשם כשאנו לוקחים רק כמה דברים עבור שבת".

הרב ומשפחתו שהו שם במקלט יחד עם עוד כמאה אנשים יהודים. לפי הרב, בקייב עצמה ישנם מקלטים רק בתחנות רכבת תחתיות, חניות תת קרקעיות ובתי ספר.
 
"היה לא קל. היו שם נשים מיניקות וילדים בצפיפות גדולה, אבל ב"ה היה אוכל והיינו יחד. בשבת בצהריים התל עוצר שנמשך עד יום שני. ההפגזות הלכו והתקרבו וביום שני בוקר היתה לנו אפשרות לצאת מהאזור כשיירה בליווי המשטרה". בחמישי בלילה הם הגיעו לישראל, עוברים בדרכם ברכבים בגבולות רומניה ומולדביה ואז - בטיסת חילוץ לישראל.
 
 
הרב מספר על המראות שחלפו לידם תוך המילוט: "ראינו מחזות שאי אפשר לתאר בימנו: בחור שעבר את גיל 18 ונפרד מהוריו כי הוא חייב להתגייס או בעל שנפרד מאשתו כי לא משחררים אותו. אמהות שיצאו עם ילדיהם בלי כלום, אפילו בובה הילדים לא יכלו לקחת. אנשים פשוט נמלטו. גם אני יצאתי בלי כלום מבית הספר. אשתי לקחה דרכונים ושטרות של הרבי מלובביץ' וזהו. אין מוניות, אין דלק, אנשים הולכים 3 שעות ברגל כדי להגיע לאוטובוס. אלו מראות קשים מאד. קשה להאמין שזה קורה היום".
 
לא ידוע עדיין כמה מבני הקהילה, שמונה כמה עשרות אלפי יהודים, הצליחו להימלט. להערכת הרב מאות כבר עזבו את קייב, אך רובם עוד לא יכולים לעלות לארץ, משום שעזבו בלי דרכונים ותעודות לידה ובנתיים מחכים במחנות פליטים. 
כרגע, הרב והשליחים מתמקדים בהוצאת אנשים מקייב וגיוס כפים לעזרה עבורם.
 
 
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.