מערכת COL | יום ה' אדר ב ה׳תשפ״ב 08.03.2022

משמעות המלחמה באוקראינה: שליחי הרבי במדינה מתוועדים

טור מיוחד על משמעות המלחמה באוקראינה - פרי התוועדויות ארוכות וממושכות של שליחי הרבי במדינת הענק המופגזת, בהשתתפות הרב מאיר סטמבלר יו"ר הפדרציה המאגדת את הקהילות היהודיות במדינה. נכתב בידי השליח הרב מענדי פלדמן
משמעות המלחמה באוקראינה: שליחי הרבי במדינה מתוועדים
קרבות רחוב בחרקוב בין אוקראינים לבין כוחות רוסיים. אילוסטרציה

רבים מאיתנו שואלים את עצמם: מה המשמעות של המלחמה הנוכחית בין רוסיא ואוקראינה, ומה המסר שעלינו לקחת מהאירועים? כדי לענות על זה חשוב להבין על מה המלחמה. 

המשטר הקודם ברוסיא נקרא "ברית המועצות", משטר דיקטטורי ששלט ורדה בעמים רבים תחת "ברית" אחת כביכול. הטענה של המשטר ההוא הייתה שכל עמים אלו מהווים בעצם עם אחד ואין להם הגדרה עצמית משלהם. משטר זה התפרק ונפל בשנת תנש"א, ורוסיא התחילה להשתנות לכיוון של דמוקרטי'. 

באותה תקופה דיבר הרבי על כל שנפילת המשטר הקומוניסטי והתפשטות הדמוקרטי' המבוססת על ערכים של צדק ויושר ושלום בין כל האומות, מתוך אמונה בה' בורא העולם ומנהיגו, היא ביטוי לזה שערכי הגאולה מחלחלים לתוך העולם, "לא ישא גוי אל גוי חרב ולא ילמדו עוד מלחמה", "לא יהי' שם לא רעב ולא מלחמה ולא קנאה ותחרות, ולא יהי' עסק כל העולם אלא לדעת את ה' בלבד". וזה סימן שהגאולה קרובה מאוד. 

למרבה הצער, בהמשך השנים התהליך החיובי הזה התעכב ובאופן חלקי חזר לאחור. בשנת תשנ"ט עלה פוטין לשלטון ברוסיא, והוא מנסה להחזיר את המצב אחורה למה שהי' בתקופת ברית המועצות. מבחינתו נפילת המשטר הקומוניסטי היא אסון. הוא מעוניין לחזור ולשלוט על המדינות של ברית המועצות לשעבר, והוא לא בוחל בדרך של מלחמה ושפיכות דמים, תוך רדי' ובבני עמו והולכה בכחש ובשקר את כל העולם, כדי להשיג את מטרותיו. 

אוקראינה היא הגדולה והחשובה שבמדינות "ברית המועצות" לשעבר, וגם יושבת גם הגבול עם רוסיא. בשנים האחרונות אוקראינה נפרדה משליטת רוסיא והולכת לכיוון של דמוקרטי' אמיתית ותרבות פרו-מערבית, ותוך כדי כך היא משגשגת ומתפתחת מאוד. ופוטין לא אוהב את זה. איבוד אוקראינה מבחינת פוטין משמעותה הסמלית היא – איבוד "האימפרי'" שלו, ולכן הוא מתעקש להיאחז במדינה בכל מחיר, והוא פתח במתקפה ברוטאלית ואכזרית נגד המדינה.  

העם האוקראיני, שבראשה עומד כיום יהודי עם גאון יעקב, משיב מלחמה שערה נגד המתקפה של פוטין, ועומד בגבורה הרואית להגן על ערכי הצדק ויושר. אני רואה את המאבק האוקראיני כמאבק עממי אבל עיקש עד מסירות נפש נגד כוחות הרוע שעוד נותרו בעולם. ואין ספק שזה ה"יתבררו ויתלבנו" לפני משיח. 

העמידה האיתנה של העם האוקראיני מהווה השראה לכל העולם מהערבי, המגנה כעת את פוטין בכל תוקף ומיצר את צעדיו בכל האמצעים העומדים לרשותו, גם כשזה לא נוח לאינטרסים האישיים שלהם, כיון שכל העולם רואה שמדובר במאבק של טוב מול רע. 

(יש כאלה שמזכירים את העבר האנטישמי של האוקראינים. (א) זה לא רלוונטי למערכה הנוכחית, (ב) הגויים באוקראינה כמו בכל העולם כבר השתנו לטובה, כפי שהרבי דיבר וכפי שהשלוחים והיהודים במדינה רואין במוחש, שמתקיים כאן "וראו כל עמי הארץ כי שם ה' נקרא עליך ויראו ממך", "כי אז אהפוך אל עמים שפה ברורה לקרוא כולם בשם ה' ולעובדו שכם אחד"). 

חשבתי עוד נקודה: 

למה בתשנ"ט פוטין עלה לשלטון, אחרי כל המגמה החיובית שהרבי דיבר עלי'? 

והתשובה שיש משהו שהמסורת הרוסית הישנה משמרת שהמערב הולך ושוכח, והוא: מסירות נפש. ללכת עם האמת והצדק עד הסוף ולהילחם עליהם. פוטין כמייצג התרבות הישנה לועג למערב שהוא חלש ומפונק. עכשיו הוא עמד כנגד עם שרוצה חירות ושלום וצדק, אבל מוכן להילחם עבורו עד מסירות נפש. וזה שילוב של שתי המעלות. 

זה צריך ללמד אותנו בנוגע לתפקידנו אנו ברגע הזה. עלינו להגן על הערכים של צדק ויושר ושלום וחסד, כדי שהטוב יתפשט בכל העולם, אבל בנקודת הזמן הקריטית הנוכחית יש לנו את ההזדמנות להוכיח שאנחנו מוכנים להקריב למען הערכים האלה. שהרצון בהם הוא תוצאה של חולשה וחיפוש נוחיות אלא של אמונה עמוקה ויסודית. 

לסיום, יש לזכור שהקב"ה משגיח ושומר על בני ישראל בכל מקום שהם, ובכלל כל הנעשה בעולם הוא ברצונו ובהשגחתו, והוא הרי עצם הטוב וטבע הטוב להיטיב, ולכן צריכים "לחשוב טוב" ובעזרת ה' יהי' טוב, ונראה איך "כל מה דעביד רחמנא לטב עביד", ו"גם זו לטובה", והמערכה תסתיים בניצחון הטוב והתפשטותו בכל קצווי תבל. 

ידועים דברי המדרש, שהרבי ציטט כמה וכמה פעמים: "אם ראית מלכויות מתגרות אלו באלו צפה לרגלו של משיח". כעת בעולם מדובר ב"התגרות" בין המעצמות הגדולות בעולם, אוקראינה רק עומדת בתווך. וזה סימן ברור שההתגלות קרובה מאוד. 

שכל אחד מאיתנו יחשוב ויתפלל על יהודי אוקראינה, שה' יגן עליהם בתקופה זו, שהמלחמה תסתיים בקרוב בניצחון הטוב. שכל אחד יוסיף במצוות ומעשים טובים, ובפרט לעזרת אחינו היהודים מאוקראינה. ונקווה שאלו הרגעים האחרונים ש"העולם רועד", ו"קירות הגלות בוערות" ותיכף ומיד נזכה להתגלות מלך המשיח ולגאולה האמיתית והשלימה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.