מערכת COL | יום ה' אדר ב ה׳תשפ״ב 08.03.2022

"סופר-גירלז": ב'ידיעות אחרונות' הציגו את יום האישה גרסת חב"ד

בעיתון ידיעות אחרונות ובאתר ynet מתפרסמת היום כתבה על שליחות חב"ד, בארץ ובעולם, כדוגמא להעצמה נשית יהודית ומעוררת השראה. הכתבה בולטת במיוחד על רקע שאר ההתייחסויות במוסף המיוחד ליום האישה: "בחב"ד יום האישה הוא לא פעם בשנה. הוא חוויה של כל יום"
הכתבה בידיעות אחרונות

הלחימה באוקראינה הבליטה בימים האחרונים שוב את דמותן ותפקידן של שליחות חב"ד, העושות מלאכת קודש מדהימה של הצלת חיים ממש ודאגה לאחר לפני המחשבה על עצמך.

חיה וולף מאודסה, מרים מוסקוביץ מחרקוב, חני גופין מאבלון־קייב – הן רק שלוש מקבוצת נשים חזקות, אקטיביות ומנהיגות קהילתיות, שמהוות מודל לאלפי נשים. הן לא "נשות השליחים", אלא שליחות־רבניות בפני עצמן. 5,348 שליחות יש היום לחב"ד, והן פועלות ב־107 מדינות על פני הגלובוס. מרואנדה, קוריאה, אלסקה וקמבודיה ועד לחולון וגני יוחנן – כאן ליד הבית של כולנו.

"שליחות חב"ד הן דוגמה להעצמה נשית־יהודית", מסביר הרב יוסף אהרונוב, ראש מפעל השליחות של חב"ד בישראל. "הן עומדות בפרונט של כל בתי חב"ד, לצד בעליהן השליחים, ומבטאות ומעצימות את הזהות הנשית שלהן דווקא במסגרת היהדות. היכולת שלהן לשלב תפקידי הנהגה קהילתיים, חיי משפחה, עבודה, נתינה לחברה ולזולת, הגשמה אישית ועוד ועוד, היא פשוט ראויה להערצה מכל עבר, והיא מודל עבור מאות אלפי נשים יהודיות בכל רחבי העולם".

"הרבי מלובביץ' היה זה שהוביל את המהפכה הנשית שאין לה תקדים בכל הדורות", מחדדת שליחת חב"ד בחולון הרבנית מירי גורליק. "מהפכה ששמה את האישה במרכז הבמה ומאמינה בכוחותיה לתקן את העולם. את השקפתו של הרבי בנוגע לנשים ולתפקידן בעולם ניתן לראות כנגזרת ישירה משיטתו והשקפתו הכללית, שהייתה פרו־נשית מובהקת - יש סטיגמה בציבור, כאילו היהדות החרדית רואה את האישה כפחותת־ערך, שמקומה בעיקר מאחורי הקלעים - אבל ההפך בדיוק הוא הנכון, ואת זה דאג הרבי להדגיש באלפי פעולות, שיחות ומכתבים. הרבי דאג להעניק יחס שווה ומקביל לנשות החסידות, התייחס לתכונותיהן הנשיות כאל משהו נעלה וראוי להערצה, ולא חס וחלילה כאל דבר פגום שיש להסתיר ולטאטא ולאמץ מודל גברי במקומו. הוא שם את האישה היהודייה במרכזה של הבריאה כולה – החל בביתה הפרטי ועד היקום כולו, וקידם אקטיביות נשית".

עבור שליחות חב"ד, יום האישה הוא לא פעם בשנה. הוא חוויה של כל יום. וכדי להעצים את הזהות הנשית־יהודית הזו הם מציעים לכלל הנשים שלל פעילויות, כמו ערבי הפרשת חלה, ערבי העצמה נשית, הכנה והדרכה לקראת החתונה, ערכות להדלקת נרות שבת ופעילות עונתית סביב חגי ישראל. 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.