הרב יעקב גלויברמן | יום ה' אדר ב ה׳תשפ״ב 08.03.2022

"'יום האשה' הוא אצלינו כל השנה": הרב יעקב גלויברמן

מוכרחים לתת את תשומת הלב הנכונה לאישה, ולא לקחת שום דבר כמובן מאליו • כל השקעה כזאת תכפיל את עצמה, ותניב פירות בהתאם • ביהדות אין מושג כזה "יום האישה", היות שיום כזה קיים, למעשה, בכל ימות השנה • העסקן החב"די הרב יעקב גלויברמן בטור דעה ב'ישראל היום' לרגל 'יום האשה הבינ"ל'

 

הרב יעקב גלויברמן

בעולם של דימויים ושל סטיגמות, צריך התבוננות יותר מעמיקה ופחות שטחית על המציאות. לכן, רגע לפני 'יום האישה הבינלאומי', חשוב שנזכור את הדברים המהותיים ולא ניסחף אחרי מושגים ערטילאיים.

לפני כמה שנים, פנה אלי גוף תקשורת וביקש לשאול כיצד רואים בעולם היהדות את מעמדה של האישה. ובכן, ביהדות אין מושג כזה "יום האישה", היות שיום כזה קיים, למעשה, בכל ימות השנה. 

הבה נתבונן: האם יש יום בחיינו שבו האישה לא נוכחת? לא לחינם קבעו חכמי ישראל שהאישה היא עקרת הבית - "עיקר הבית" בתא המשפחתי היהודי. חז"ל אף פסקו שחובת הגבר לאהוב ולכבד את האישה כגופו. בכלל, האישה קודמת וראשונה בכל דבר ביהדות, לפני האיש.

כולנו יודעים שהאישה התברכה ברגש ובבינה שלגבר אין.

לאישה יש כוח עצום לבנות חיים משותפים, כי היא, כאמור, עיקר הבית. היא דואגת לחינוך הילדים, היא מבשלת לרוב את האוכל, והיא דואגת לכך שבבית תהיה הרמוניה נעימה.

בתנ"ך יש דמויות נשיות רבות שמסורת ישראל מושתתת עליהן. האימהות, מרים הנביאה וציפורה אשת משה, דבורה וחולדה הנביאות ועוד. הנשים הן לא צלע נוספת, אלא העיקר והמשענת לגברים. חז"ל אומרים שגם הנבואות של הנביאות שהיו בעם ישראל, כמו דבורה וחולדה, היו בדרגה גבוהה יותר וחזקות יותר מאלו של הנביאים. 

חז"ל אמרו: "לעולם יהיה אדם זהיר בכבוד האישה", ולא לצער אותה. שלמה המלך אומר: "חוכמת נשים בנתה ביתה".

לפעמים שואלים מה עושים עם שחיקת האהבה - התורה סבורה שאהבה תלויה בעשייה. אהבה אינה הבזק פתאומי הנוצר מעצמו, אלא רגש שמתפתח על ידי השקעה ועבודה משותפת.

התורה אינה מאמינה באהבה ממבט ראשון - רק בקשר מושקע, מתמיד וקבוע. אהבה פירושה שותפות, אכפתיות וכבוד הדדי. רק בזכות פעולות קטנות בכל יום מצד הגבר - פורחת ומתעצמת האהבה.

אנחנו לא באמת צריכים יום מיוחד כדי להביע את הערכתנו ואהבתנו לנשים. הדבר מומלץ ותקף בכל ימות השנה. כדי לתחזק זוגיות בריאה צריך להשקיע את מיטב המשאבים, ובהתאם לכך - גם קוצרים תוצאות. הילדים שגדלים בבית שמים לב לכל ניואנס בין הבעל לאישה. הם מבינים ומכילים רגשות של כבוד ואהבה, וחלילה - גם ההפך. כל שיבוש בזוגיות צורם לעיניו של הילד, והוא מבין היטב, יותר מכפי שאנו חושבים, את המשמעות של היעדר שלום בית.

העצה שלי היא לתת את תשומת הלב הנכונה לאישה, ולא לקחת שום דבר כמובן מאליו. להחמיא ולתת מילה טובה גם ביום בהיר - ולא רק בימים סגריריים. כל השקעה כזאת תכפיל את עצמה, ותניב פירות בהתאם.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.