מערכת COL צעיר | יום ה' אדר ב ה׳תשפ״ב 08.03.2022

השבוע לפני: עיתוני ארה"ב מבשרים על בואו של הרבי הריי"צ

בין הכותרות והדיווחים על המתחולל ביבשת אירופה, בישרה העיתונות היהודית בארה"ב בראשית חודש אדר ת"ש, גם על מאורע מיוחד שהתקיים על המזח בניו יורק • כך בישרו העיתונים על בואו של אדמו"ר הריי"צ לארה"ב
השבוע לפני: עיתוני ארה

 

השבוע לפני:
אדמו"ר הריי"צ מגיע לארה"ב

 

שמונים ושתיים שנים ימלאו השבוע לתחילתה של אחת המהפכות הגדולות שידע העולם היהודי. ניתן לשער שאיש מאותם אלפים שעמדו אז על המזח הניו יורקי, לא שיער עד כמה המאורע לו הוא שותף, דרמטי ובעל משמעות.

העיתונים עסקו באותם ימי הרי-גורל במתרחש על אדמת אירופה, שם ניטשה מלחמת העולם השנייה. גם הדיווחים על ביאתו של הרבי התקשרו כמובן למלחמה ולשואה האיומה שממדיה הזוועתיים עוד לא נודעו לציבור בארצות הברית. "המוני חסידים ורבנים קיבלו את פני הרבי בבואו", בישרה אחת הכותרות. מתחתיה פירט כתב העיתון 'פראווערטס', "האדמו"ר מליובאוויטש, רבי יוסף יצחק שניאורסון, הגיע אתמול לניו יורק. הוא ניצל מהנאצים". בהמשך הוא מתאר את הקהל שהגיע לקבל את פני הרבי: "על פי ההערכות הגיעו כ-16 מאות חסידים לקבל את הרבי המפורסם. בין הקהל ליד המזח נראו משלחות מיוחדות של רבנים השוהים בניו יורק, וגם אדמו"רים מקומיים נראו שם".

 

 

בהמשך הוא מתאר כי "הרבי סיפר בעיניים דומעות ובקול שבור על הכאב והצרות איתם מתמודדים היהודים מעברו השני של הים". הרבי גם קרא ליהודי האמריקאי "למלא את חובתו הקדושה לעזור לאחים הסובלים". התיאור ממשיך "עם הגעתו לכאן, אמר הרבי כי הוא מקווה להקים כאן מוסדות ולהפיץ יראת שמים ותורה".

בעיתון אחר מדווח כי "הרבי מליובאוויטש, הרב יצחק יוסף שניאורסאן, שיהיה בקיץ הקרוב בן 60 שנה, מגיע היום לאמריקה עם האניה "דרוטניגהלם"".

עוד הוא מפרט לקוראיו: "כפי ששמענו, הוציאו חסידי ליובאוויטש המקומיים כמה עשרות אלפי דולרים נאים עבור הצלת רבם מפולין הנאצית".

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.