שניאור דייטש | יום ה' אדר ב ה׳תשפ״ב 08.03.2022

נשיא אוקראינה זלנסקי: "היום זה אנחנו, מחר זה אתם"

הנשיא ולדימיר זלנסקי העניק היום (שלישי) ראיון לרשת ABC, ביקר את העולם העומד מנגד • "אם העולם יעמוד מהצד הוא יאבד את עצמו לנצח. עכשיו זה אנחנו, מחר זה אתם"
נשיא אוקראינה זלנסקי:

'כיכר השבת'

בצל המלחמה הסוערת באוקראינה: הנשיא ולדימיר זלנסקי העניק היום (שלישי) ראיון לרשת ABC. ביקר את העולם העומד מנגד, ביקש שוב את סגירת השמיים והדף את הטענות הרוסיות.

"אם העולם יעמוד מהצד הוא יאבד את עצמו לנצח", אמר זלנסקי, "כי ערכים שהם זהים לכולם, ערך החיים, הזכות לחיים עבור כל אחד ואחד - בדיוק בשביל זה אוקראינה נלחמת". לדבריו, "את הזכות הזו הכובשים החלשים רוצים לשלול מאיתנו וזה מה שהעולם צריך להגן עליו".

זלנסקי סיפר ביקש מביידן על סגירת השמים. "אמרתי לנשיא ארה"ב כי הדבר הכי חשוב הוא אבטחת השמיים. הרוסים מפגיזים אותנו מהאוויר עם מטוסים, מסוקים. אנחנו לא שולטים בשמיים".

כשנשאל לגבי טענת ארה"ב כי הכרזה על סגירת השמיים תביא למלחמה ישירה בין ארה"ב לרוסיה, אמר: "אנחנו חלק מאירופה. משום מה כולם חושבים שאנחנו רחוקים מאמריקה או מאירופה. אתם חייבים להגן עלינו. עכשיו זה אנחנו, מחר זה אתם".

המראיין שאל אם הוא באמת מאמין שפוטין תוקף בכוונה אזרחים. "מה אכפת לי מה הוא מתכוון", השיב זלנסקי. "אנשים מתים".

נשיא אוקראינה הוסיף ואמר, בעודו מצהיר על הישארותו במדינה המופגזת: "פוטין ניסה להרוג אותי ואת משפחתי. אני לא עוזב את קייב. אני המנהיג של המדינה הזו ואני נשאר בה. כמובן שאני מקווה שהסוף של המלחמה הזו יהיה כמו בסרטי הוליווד - סוף טוב ושמח".

הפסקת אש הומניטרית: מוסקבה הודיעה שתאפשר החל מהשעה 10 בבוקר (שעון אוקראינה) פינוי של אזרחים לרוסיה ולבלארוס, מ-5 ערים באוקראינה: צ'רנייב, חרקוב, מריופול וסומי. נתיבי הפינוי הוצעו גם בעבר מצד הרוסים, אך נדחו בידי אוקראינה.

על פי הדיווחים מהצד האוקראיני, ההצעה הרוסית לספק "מסדרונות הומניטריים" לאזרחים לא עומדת במבחן המציאות וכי הרוסים מפרים את הפסקות האש הללו.

על פי ההצעה הרוסית, הפסקת האש תחל היום (שלישי) בשעה 10:00 בבוקר, שעון מוסקבה. מצדה של אוקראינה עדיין לא נמסרה הסכמה רשמית להצעה, אך זלנסקי הבהיר בריאיון ל-ABC NEWS כי הפתרון הוא דיאלוג בין הצדדים. לדבריו, "פוטין מסוגל לעצור את המלחמה שהוא התחיל".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.