צבי סופר | יום כ"ב אדר א ה׳תשפ״ב 23.02.2022

הפרוייקט שמסעיר את חסידי חב"ד: "הרוגי מלכות"

מידי יום, מפרסם דובר איגוד הקהילות היהודיות ברוסיה, השליח הרב ברוך גורין, את אחד מהיהודים — חלק גדול מהם, חסידי חב"ד — שנעצר ונהרג, בהוצאה להורג, או בגלותו, על הפצת היהדות בתקופת שלטון האימה של סטאלין • כעת קובצה רשימה ובה 90 יהודים 'כלי קודש', מתוך אלפים הי"ד, שנהרגו על קידוש ה', לצד תמונותיהם מתיק החקירה המקורי. הי"ד
הפרוייקט שמסעיר את חסידי חב
צילומי חלק מהנרצחים על קידוש ה', מתיקי החקירה המקוריים

הרב מיכאל אוישי, שליח הרבי בעיר קאלוגה שברוסיה

פרויקט "הרוגי מלכות" נעשה ע"י דובר איגוד הקהילות היהודיות ברוסיה, השליח הרב ברוך גורין. בחודשים האחרונים הוא מפרסם בחשבון הפייסבוק שלו ברוסית, כל יום, אחד מהיהודים — חלק גדול מהם, חסידי חב"ד — שנעצר ונהרג, בהוצאה להורג, או בגלותו, על הפצת היהדות.

חלק מתוך החומר המצורף, כבר פורסם בעבר, חלקית, או באופן מלא, בבמות שונות ומגוונות. חשוב גם להדגיש, שזה רק טיפה מן הים - פורסמו כאן רק כתשעים שמות, ובפועל יש אלפים ממש.

הפרוייקט של הרב גורין נכתב ברוסית, ומטרתו - להקיף עד כמה שניתן את הפרק הזה בהסטוריה של עמנו בכלל, ושל חסידי חב"ד בפרט.

בסה"כ תרגמתי לאט לאט קטעים, ושמתי בכמה קבוצות וואטסאפ של חברים. התגובות לא איחרו לבוא, ופנו אליי עוד ועוד אנשים, ממכריי, ומאנשים שכלל אינני מכיר - שאשלח להם גם. כשנאספו כתשעים שמות, העברתי את זה כקובץ לחברים. ומשם, זה כבר נפוץ על פני כל הארץ.

חשוב לזכור, שבתקופה זו, תרצ"ז-תרח"צ, נעצרו כ 1,700,000 אזרחים סובייטים. כאחוז מכל האוכלוסיה בבריה"מ. מתוכם, כ 700,000 הוצאו להורג.

זו היתה תקופה נוראה בהסטוריה של בריה"מ כולה. אבל אנחנו מתרכזים כמובן בהשמדה האיומה שהיתה מנת-חלקה של היהדות הנאמנה, ובמסירות-נפשם של הרבה יהודים טובים. וכמובן, במחתרת החב"דית שהתנהלה בצורה שאין לה אח ורע ממש. אמנם היו לא מעט יהודים שאינם חסידי חב"ד שמסרו את נפשם, כפי שרואים גם בקובץ.

אבל בד"כ מדובר במי שכיהנו ככלי-קודש - רבנים, שוחטים, שמשים, מלמדים, וכיו"ב - בקהילותיהם, ועל-כך נעצרו, מתוך מטרה לחסל את הקהילות הדתיות ואת ההנהגה הדתית.

חסידי חב"ד, ניהלו מחתרת מאורגנת של ממש. הרבי הריי"צ נ"ע, ביושבו מעבר לגבול, פשוט ניהל מחתרת של אנשים אמיצים ללא-חת שהלכו אל מותם בעיניים פקוחות, ביודעם שזה כעת רצון העליון.

כאמור, זה רק התחלה של פרויקט גדול ומקיף הרבה יותר. אבל בהחלט נותן רקע על התקופה, ומנציח יהודים קדושים וטהורים שמסרו נפשם, הי"ד.

צפו באוסף של הרב ברוך גורין, מתוך הפרוייקט שתורגם לעברית:

לקריאה לחצו כאן>>>

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.