מערכת COL | יום י"ט אדר א ה׳תשפ״ב 20.02.2022

המהפכה של הרבי: זוג רביעי של שלוחים חונך בית חב"ד במונטנה

בחלק המזרחי של מונטנה, המדינה במערב ארצות הברית, יפעלו זוג שלוחים של הרבי לראשונה. היא מצרפת, הוא מפטיסבורג • "השאלות מתי מגיע זוג של שלוחים חדשים למקום לא הופסקו לאחרונה", מספר השליח הראשי
המהפכה של הרבי: זוג רביעי של שלוחים חונך בית חב
צילום רקע: שאטרסטוק. מימין: הרב שקדי

בשנת 1890, לפני כ-130 שנה, הניח המושל הראשון של מונטנה, מדינה במערב ארצות הברית, את אבן הפינה לבית הכנסת המרכזי בבירת המדינה, הלנה, שאכלס כ-500 מתפללים. מאז חוותה הקהילה תנודות משמעותיות. בשנות השלושים של המאה הקודמת התפרקה הקהילה והבניין נמכר למדינה.

בשנים האחרונות היהדות במונטנה מתפרצת. יהודים רבים עוברים להתגורר במדינה וחב"ד המקומית מוצאת עצמה מחוסרת מקום הולם. לפני כשבועיים הודיעו הרב חיים ורעייתו חווי ברוק, מנהלי בית חב"ד במונטנה, על זוג רביעי של שלוחים שיצטרף לפעילות הענק במדינה - הרב שאול ורעייתו מושקי שקדי, שיגיעו למדינה יחד עם בתפ התינוקת זלדה רחל.

השלוחים החדשים יפעלו בעיר בילינגס, הגדולה במדינה, ויפתחו במקום בית חב"ד של קבע.

הרב ברוק הגיע למדינה לפני כ-16 שנה. הוא שמר על קשר עם יהודים בכל קצוותיה. לאחרונה קיבל שלל פניות לדאוג לשלוחים גם באזור המזרחי של המדינה. "עד עכשיו היינו שולחים בחורים מדי שנה לאזור", מספר הרב ברוק. "לאחרונה השאלות מתי עומד לעבור למקום זוג חב"די קבוע הלכו והתגברו".

להערכת הרב ברוק, במדינה חיים לפחות 5000 יהודים. "לא חסרה עבודה לרב זקדע ורעייתו", הוא אומר ומחייך. "יש יהודי באזור שרגיל לנסוע כמה שעות לפעילות של חב"ד. כעת הנסיעה תחסך ממנו, יפתח בית חב"ד של קבע סמוך לביתו.

מושקדי שקדי נולדה בבית של שליחות בצרפת. בעלה הוא יליד פיטסבורג. השניים מספרים שיציאה בשליחות עבורם - היא הגשמת חלום. "עדיין יש פה הרבה פעילות, יש פה מספיק עבודה גם לעוד עשרה שלוחים", חותם הרב ברוק.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.