מערכת COL | יום כ"ג אב ה׳תשס״ה 28.08.2005

שיתוף פעולה פורה בין חב"ד ל'הלל' בקמפוסים בארה"ב

לאחר מאבק ממושך הוכרה תנועת חב"ד לפני מספר חדשים כגוף רשמי המייצג את הסטודנטים היהודים באוניברסיטת טפטס במדפורד, מסצ'וסטס. השלוחים צבי וחנה בקמן, ינהלו פעילויות עם הסטודנטים היהודים בקמפוס. ייצוג חב"ד בקמפוס זה יהווה נדבך נוסף בתנופת בתי חב"ד בקמפוסים בארה"ב שהחל בשנת 2001. מאז נוספו שלוחי חב"ד בכ-30 קמפוסים ובסך הכל קיימת נוכחות חב"דית בקרוב ל-100 קמפוסים בארה"ב. קרן ראהר, שמייסדיו הציבו לעצמם מטרה לעורר את התודעה היהודית של סטודנטים יהודיים, תורמת רבות להתגברות המרשימה של הופעת חב"ד באוניברסיטאות. ארגון הלל, שהינו הארגון היהודי הוותיק של הסטודנטים היהודיים, הגיע לידי חיכוכים לא מעטים עם חב"ד בעבר בנושאים מגוונים אך החל מ 2001 השתפרו היחסים בין שני הגופים. היום קיים יותר שיתוף פעולה ביניהם ואף מתארגנים ארועים משותפים מטעם 'הלל' וחב"ד.
שיתוף פעולה פורה בין חב
פעילות בית חב"ד עם סטודנטים באוניברסיטת קולומביה (ארכיון)

הסיבה לשינוי לטובה נבעה מהגדרת תיפקודם השונה של כל ארגון. בעוד 'הלל' מתאפיין כמוסדי, פלורליסטי וחברתי, ומהווה גוף שמספק שירותים לסטודנטים היהודים בהתאם לדרישותיהם, חב"ד מתאפיין כ'משפחתי', דתי, וגוף שיוזם ומספק שירותי דת לסטודנטים ביחד עם יחס חם וסיוע אישי.

יו"ר ארגון הסטודנטים של חב"ד באוניברסטת טפטס, אסיה וולטשק, טוען שעם ריבוי מספר הסטודנטים היהודים באוניגרסיטאות, יש מספיק עבודה לשני הארגונים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.