מערכת COL | יום כ' אב ה׳תשס״ה 25.08.2005

זוכרים את הל"ב של צפת

"הוא היה אבא שלי, הוא היה חבר שלי, אהבתי אותו, הוא חסר לי במשך כל יום שעובר" – זהו רק מקצת הדברים המרגשים שנאמרו בערב זכרון שנערך בעיה"ק צפת לע"נ הרב לוי ביסטריצקי ע"ה. הערב נערך באולמי פלטין והשתתפו בו כחמש מאות איש מתושבי העיר ואורחים שהגיעו מרחבי הארץ במיוחד לארוע. באירוע נשאו דברים: הרב אליהו שלזינגר רבה של שכונת גילה בירושלים, הרב מנחם מענדל גלוכובסקי רב קהילת חב"ד ברחובות וחבר בית דין רבני חב"ד, הרב מרדכי ביסטריצקי רב קהילת חב"ד ואחראי מחלקת הכשרות בעיר, וראש העיר מר ישי מימון, והוא הונחה על-ידי הרב שלמה ביסטריצקי, שליח חב"ד בהמבורג שבגרמניה. המשך ותמונות נוספות ב'כתבה מלאה'
זוכרים את הל
בערב נכחו גם יו"ר אגו"ח הרב יוסף יצחק אהרונוב, האדמו"ר מלעלוב, רבה של חצור הגלילית הרב רושצקי, ראשי עיריית צפת בערב וביניהם מר עודד המאירי שכיהן בעת פטירת הרב ביסטריצקי כראש העיר.

מי שצפה בקהל הרחב שנכח באולם, יכל ללמוד ולו במקצת מיהו הרב לוי ביסטריצקי ע"ה, אנשים דתיים לצד אנשים שאינם שומרי תורה ומצוות לע"ע, אנשים חרדים, לצד אשכנזים וספרדים כאחד, כולם באו לזכור ולהזכר ברב שכולם אהבו, ובאבא הרוחני של העיר צפת.

הרב מרדכי ביסטריצקי הזכיר בנאומו את המסירות הקשה שהייתה לאביו לצד הרכות הלבבית שהייתה בעבודתו כמנהל אגף הכשרות בעיר צפת ובארץ ישראל כולה.

רבה של קהילת חב"ד ברחובות הרב מענדל גלוכובסקי סיפר בהתרגשות גדולה לנוכחים את תקפות ילדותו בעיר מונטריאל, כאשר למד אצל הרב לוי ביסטריצקי ע"ה ואף שהה איתו במשך תקופה ארוכה בקיץ בימי הקעמפ.

הרב אליהן שלזינגר רבה של גילה סיפר על הרב ביסטריצקי מהפן האישי כאחד שהיה חבר לרבנותו, וכאחד שהיה חברותא לשבתות בימי עיון של רבני ישראל, "שאני הולך ברחובות של צפת היום, אני יכול לומר לכם שהרב לוי חי!!, הוא נמצא אתנו, רואה אותנו, אחרת איך הכל מנתהל כאן בלעדיו??", מה זרעו בחיים אף הוא בחיים – מפעל הכשרות מעשי החסד של חסדי ל"ב – הכל מוכיח זאכן הוא חי!!

לקראת סיום הערב הושקו הספרים החדשים שיצאו לאור על ידי אגף הנצחה וזכרון שע"י חסדי ל"ב. ספר אחד הוא ספר 'כשרות' ובו מאמרים מאת רבנים גדולי הכשרות מרבחי העולם שכתבו מאמרים בנושאים מגווונים לע"נ ידידיהם הרב לוי ביסטריצקי ע"ה, והספר השני הוא ספר הזכרון 'הלב של צפת' ובו קורות חיים וסיפורים על חייו המופלאים של הרב ביסטריצקי ע"ה.

בסיום הערב הוקרן הסרט 'רבנות למופת', ובו סיפרו ראשי הערים של העיר צפת בערב ובהווה על אפיזודות מעניינות ברב לוי ע"ה, הרב שכולם אהבו. ראש העיר הנוכחי מר ישי מימון אמר וסיים שאני בטוח ש"עוד עשרים ושלושים שנה העיר צפת תזכור ולא תשכח את הרב הגדול".

על הפקת הארוע עבדו רבות צוות ההיגוי של קרן חסדי ל"ב ובפרט העומד בראשה הרב זלמן ביסטריצקי שפועל רבות במעשי חסד בגליל ובצפון בכלל.
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
חיים חיים
כ' אב ה׳תשס״ה
איזה תמונה נהדרת. תשמע. עם כזו תמונה אתה מסודר תוך שבוע מינימום
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.