מנדי ברגר | יום ב' אדר א ה׳תשפ״ב 03.02.2022

כל אחד בוחר את הזווית האישית כיצד להיות שותף במצווה

אלמנה עניה, הגיעה מיד עם צאת השבת לבית הכנסת של הבעל שם טוב, והתחננה: "רבי תעזור לי, יש לי ילדים רעבים בבית". הבעל שם טוב פנה לכל התלמידים ואמר להם: " תכניסו בבקשה את היד שלכם לתוך הכיס של המכנסיים, תוציאו משם כסף ותביאו לאישה" • מדור שבועי ב-COL: 'בודפוסט' - עם מסר לשבת קודש מאת הרב שמואל רסקין, שליח חב"ד בבודפשט בירת הונגריה
כל אחד בוחר את הזווית האישית כיצד להיות שותף במצווה

אלמנה עניה, הגיעה מיד עם צאת השבת לבית הכנסת של הבעל שם טוב, והתחננה: "רבי תעזור לי, יש לי ילדים רעבים בבית". הבעל שם טוב פנה לכל התלמידים ואמר להם: " תכניסו בבקשה את היד שלכם לתוך הכיס של המכנסיים, תוציאו משם כסף ותביאו לאישה". כך עשו התלמידים, וכולם מצאו בכיסם מטבע, והביאו סך של 300 מטבעות. האישה הייתה מאושרת.

ישבו התלמידים לאחר מכן בסעודת מלווה מלכה, ודנו ביניהם - מה היה הנס הגדול שקרה כאן? קבוצה אחת של תלמידים אמרה: "וואו, נס גדול! כולנו עדיין עם בגדי שבת, רק יצאה השבת, לא היה אמור להיות לנו כסף בכיס, ולכולנו היה מטבע!". קבוצה שניה אמרה: "הנס הגדול, זה שכולנו לא פקפקנו בדבריו של הבעל שם טוב. הרי לא אמור להיות לנו כסף בכיס, וכולנו בלי יוצא מן הכלל, הכנסנו את היד לתוך הכיס, ומצאנו את הכסף".

ואז, הקבוצה השלישית אמרה: "הנס הגדול הוא שהבעל שם טוב בחר בנו - תלמידיו - להיות השותפים במצווה החשובה הזו. הרי הוא יכול היה לעשות את זה בעצמו, הוא עושה ניסים, והזכות הגדולה שלנו, שהוא בכל זאת בחר בנו להיות השותפים לדבר הנפלא הזה".

*

בפרשת השבוע אנחנו קוראים על הציווי המפורסם: "דבר אל בני ישראל ויקחו לי תרומה" – הקדוש ברוך הוא מבקש תרומות: כסף, זהב ונחושת, בשביל לבנות את המקדש "ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם". הקדוש ברוך הוא צריך את התרומות שלנו? אלא – אתה שותף, אתה מעורב, אתה מאוהב!

הקדוש ברוך הוא רצה שנתחבר יותר אליו, כי עד אז החיבור שלנו לאלוקים היה מלמעלה למטה, הכול קיבלנו בהשפעות, ולא עשינו מצידנו שום דבר. קשר כזה מהר מאוד יכול להיגמר. ולכן, הקדוש ברוך הוא ראה צורך לחבר אותנו, לעשות דברים שיגרמו לנו להיות מעורבים, להיות שותפים, ואז להיות מאוהבים.

לכן הרבי מליובאוויטש ביקש מכל שליחיו, לעשות כל מאמץ לגרום לקהילה שבה הם נמצאים, להיות שותפים, להיות מעורבים, ואז כמובן להיות מאוהבים בשליחות המיוחדת הזו - להביא אור לעולם, ולגרום שהקדוש ברוך הוא ישכון בכל אחד ואחד מתוכנו, כפי שנאמר: "ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם".

צפו:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.