שניאור דייטש | יום כ"ט שבט ה׳תשפ״ב 31.01.2022

כשאסתר פולארד ז"ל התראיינה ל'שיחת השבוע'

הבוקר (ב') התקבלה הידיעה המעציבה על פטירתה של אסתר פולארד ז"ל, רעייתו של יבדלח"ט יונתן פולארד • התמודדה בשנים האחרונות עם המחלה הקשה, ולאחרונה סבלה מסיבוכים של קורונה • לפני שמונה שנים התראיינה לטורו של מנחם כהן ב'שיחת השבוע', במסגרת המאבק לשחרור בעלה. צפו בראיון
כשאסתר פולארד ז

הבוקר (ב') התקבלה הידיעה המעציבה על פטירתה של אסתר פולארד ז"ל, רעייתו של יבדלח"ט יונתן פולארד.

פולארד, שהתמודדה בשנים האחרונות עם המחלה הקשה, פונתה בסוף השבוע לבית הרפואה הדסה עין כרם בירושלים. היא סבלה באופן קשה מסיבוכים של קורונה, לאחר שנדבקה בנגיף.

הלווייתה תתקיים היום בהר המנוחות בירושלים.

אסתר ז"ל התגוררה יחד עם בעלה בשכונת רחביה בירושלים, מאז שחרורו מהכלא האמריקני ועלייתו ארצה בשנה שעברה.

במשך עשרות שנים ליוותה את בעלה בשעותיו הקשות מאחורי הסורגים ופעלה ללא לאות לשחרורו.

הנה קטע ממדורו של מנחם כהן ב'שיחת השבוע', במסגרת המאבק לשחרור בעלה, מלפני שמונה שנים:

אסתר פולארד: "שחרור עכשיו"

רוח של תקווה זהירה נושבת בימים האחרונים במטה הפעילות למען שחרורו של יהונתן פולארד, הנמק כבר עשרים ותשע שנים בכלא האמריקני. סוגיית שחרורו עלתה פעמים רבות לכותרות, אולם נראה שהפעם התביעה באה מקשת רחבה יותר של אישים, גם בארה"ב.

"עשרות בכירים אמריקנים כבר קראו לשחרורו של בעלי, בשם הצדק האמריקני, לנוכח חוסר הפרופורצייה של העונש שריצה עד כה", אומרת רעייתו, הגב' אסתר פולארד. "עברו עשרים ותשע שנים. אי-אפשר לתת לו להוסיף להינמק כך. ראש הממשלה ונשיא המדינה חייבים לפעול עכשיו, לפני שיהיה מאוחר מדיי, ולהביא לשחרורו".

שעת כושר

10,270, זה מספר הימים שפולארד כלוא, נכון לשבת זו. בעשורים האחרונים פועל 'מטה פולארד' למען שחרורו. "במטה שלנו יש דתיים ולא-דתיים. המטה הוא השתקפות של החברה הישראלית", אומר אשר מבצרי, מן הפעילים הבולטים. "יש קונסנזוס של כל חלקי הציבור בדרישה לשחרורו. כל חברי הכנסת היהודים חתמו על העצומות והבקשות לשחרורו".

בעת האחרונה בלטו אישים המשתייכים לשמאל בדבריהם הנוקבים למען שחרור פולארד. "ההרגשה היא שזה הזמן, לכל הלוחמים למען צדק וזכויות אדם, לשים את שחרורו של פולארד בראש סדר העדיפויות", אומר מבצרי. "חובה להציל אותו במיוחד לנוכח מצבו הרפואי הקשה. יש כעת ציפייה גדולה מנשיא המדינה, לנצל את שעת הכושר, ולהפעיל את כל יכולתו הציבורית וקשריו הטובים עם נשיא ארה"ב אובמה".

מבוכה מוסרית

במטה פולארד שבעו אכזבות רבות. על אחת מהן מספר מבצרי: "בשנת תשנ"ח הבטיח נשיא ארה"ב דאז, קלינטון, לראש ממשלת ישראל, נתניהו, כי פולארד ישוחרר. ההבטחה לא מומשה".

חשיפת פרשת הריגול האמריקני בישראל, לפני שבועיים, העלתה שוב את סוגיית פולארד. הנה דברים שאמר השבוע תת שר ההגנה האמריקני לשעבר, לורנס קורב: "חוסר הפרופורצייה של תקופת מאסרו של פולארד ומצבו הרפואי הרופף, מחייבים בכל מקרה את שחרורו על-פי כל קנה מידה של צדק. הגילויים שאנו עצמנו מרגלים אחר קברניטי ישראל, מביאים את המצב לממדי אבסורד של ממש. שחרורו של פולארד כעת איננו רק מחוייב על-פי הצדק, אלא גם יסיר מאיתנו מבוכה מוסרית".

להתפלל ולפעול

במטה פולארד אין אוהבים את הדיווחים מארה"ב, המנסים לכרוך את שחרורו של פולארד בשחרור מחבלים מרצחים. "לא מתאים לארה"ב להשתמש בפולארד כבבן ערובה", אומר מבצרי. "צריך לשחרר את פולארד, כי זה הצדק: בכל ההיסטוריה של ארה"ב אין תקדים לעונש המתקרב לעונשו של פולארד. זאת אומרים גם בכירים אמריקנים.

"לצערנו", מוסיף מבצרי, "בכל פעם שמקדמים בישראל מהלכים מדיניים, בתיווך האמריקנים, מעלים את עניין שחרורו של פולארד, בניסיון להשתיק את הביקורת הציבורית. ומה קורה בסוף? משאירים אותנו עם המהלך המדיני ופולארד מוסיף לסבול בכלא". הוא קורא לציבור להתפלל למען שחרורו של יהונתן בן מלכה.

*

כזכור, ב־20 בנובמבר 2015 למניינם שוחרר פולארד בתנאים מגבילים למשך חמש שנים.

בדצמבר 2020 למניינם עלה פולארד עם אשתו אסתר לארה"ק, והתגורר עם רעייתו בשכונת רחביה בירושלים. 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.