שלמה מן | יום כ"ח שבט ה׳תשפ״ב 30.01.2022

שליח הרבי ורבה של האמירויות קיבל את הנשיא הרצוג • צפו

אחרי שנועד במשך כשעתיים עם שליט האמירויות יורש העצר מוחמד בן זאיד, נפגש נשיא המדינה יצחק הרצוג עם אנשי הקהילה היהודית באיחוד האמירויות. שליח הרבי ורבה הראשית של המדינה קיבל את האורח הישראלי
שליח הרבי ורבה של האמירויות קיבל את הנשיא הרצוג • צפו
הרב דוכמן עם הנשיא הרצוג,היום

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ורעייתו מיכל, נפגשו הערב (ראשון עם נציגי הקהילה היהודית באיחוד האמירויות. בין הנציגים נכח שליח הרבי ורבה הראשי של האמירויות הגה"ח הרב לוי דוכמן שליט"א, אשר פועל בדובאי כבר שמונה שנים.

הנשיא סיפר למנהיגי הקהילה על פועלו כיו"ר הסוכנות היהודית לפיתוח וקידום הקהילה היהודית במרחב, ואמר: "אנו משדרים מסר של תקווה, של שלום, של שיתוף פעולה, של שגשוג, ביחד. אין ספק שעל המסר להישמע יותר בקרב משפחות ויחידים מהמזרח התיכון, אם בכוונתנו להראות להם שיש דרך אחרת".

הנשיא הוסיף ואמר: "אני רוצה לתת את הקרדיט הראוי למי שהביא לכינון הסכמי אברהם. אני רוצה להביע את תודתי העצומה להנהגתו של השייח' מוחמד בן זאיד וממשלתו. הוא מנהיג נועז, מנהיג מדהים שביליתי איתו היום כמה שעות ושאבתי ממנו השראה עצומה.

"אני רוצה כמובן לשבח את בחריין ואת מלך בחריין, את נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ ואת ממשלתו ואת ראש ממשלת ישראל לשעבר בנימין נתניהו וממשלתו. כל אלו הפכו את הסכם השלום הזה למציאות, וכולנו ממשיכים את דרכם. ממשל ביידן החדש בארה"ב, ממשלת ישראל וראש הממשלה נפתלי בנט ומשרתכם הצנוע כנשיא מדינת ישראל, נעבוד יחד עם רבים אחרים על מנת להפוך את המציאות הזו לברת-קיימא לעתיד, אשר בתקווה תביא עוד ועוד עמים להצטרף להסכמי השלום עם ישראל".

הרצוג הוסיף: "בנוסף, אני מאמין שהדיאלוג בין היהדות לאסלאם נמצא בנקודה מרתקת, ואני מאוד מצפה להמשך קיומו עם מדינות האיסלאם. כידוע, יש לנו יחסים עם לא מעט מדינות אסלאמיות, ויש תוכניות לכינון יחסים עם מדינות נוספות, ואני מקווה שכל אלו יביאו לעידן חדש ביחסים בין יהודים למוסלמים באזורנו. והכל מתחיל בחזון שנקבע כאן, שהוא חזון של הכלה, חזון מדהים של הכלה".

הנשיא סיכם באומרו: "אז לסיכום, אני מקווה לראות את כולכם בישראל, בעזרת ה', ושתמשיכו להצליח בבניית מוסדות הקהילה, מערכת החינוך וכמובן בתי הכנסת ושאר המוסדות שיש לכל קהילה. בהצלחה לכולכם, זה כבוד גדול עבורי להיות כאן איתכם".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.