COL | יום כ"ו שבט ה׳תשפ״ב 28.01.2022

כשהסבא 'הרס' את מסיבת הבר-מצווה • זווית אישית

להכניס את התורה אל תוך גדרי וחוקי הטבע החומרי והגשמי של העולם, לא יכול להיעשות על ידי קולות וברקים • טורו השבועי של שליח הרבי בבאזל שבשוויץ הרב זלמן וישצקי - מיוחד ל-COL
כשהסבא 'הרס' את מסיבת הבר-מצווה • זווית אישית

לפני למעלה מעשור הייתי בבר מצווה של משפחת הרב שלום רוזנפלד מבית חב"ד 'עזרא' שבציריך. המסיבה הייתה מכובדת מאוד, היה ניכר שכולם התכוננו אליה זמן רב. נער בר המצווה, שהיום הוא כבר אבא צעיר, היה לבוש כיאה לחתן בר מצווה, כולו אומר שמחה, התרגשות וקדושה של מצווה.
.
רגע מיוחד היה כשהזמינו אל הבמה את הסבא, הרב אברהם יצחק הכהן רוזנפלד, רב קהילת חב"ד בבורו פארק שבברוקלין. הרב רוזנפלד הינו יהודי גבה קומה, מרשים מאוד, בעל עיניים חכמות ומחייכות, אבל כאן הוא היה סבא מרוגש שבא לברך את נכדו ששמו היה מענדל, כמובן.

וכך הוא אמר: "מענדל היקר, אני יודע כמה התכוננת לרגע הזה, ידעתי כמה שעות למדת את קריאת התורה, שמעתי כמה התייגעת להכין את הדרשה ואת מאמר החסידות שאמרת כאן הערב, ראיתי עד כמה שמחת בתפילין החדשות והיקרות שלך ואני יודע כמה אתה מרוגש לקראת העלייה לתורה שתחווה לראשונה בחייך בעז"ה בשבת מתוקף היותך חייב במצוות.

"מענדל, אני מצטער קצת לקלקל את ההתלהבות וההתרגשות, פשוט חשוב שתזכור, המצווה הראשונה שלך בהיותך בר מצווה היא מצוות 'קריאת שמע' של ערב. 'בשכבך ובקומך' נאמר בתורה, ובכן, הערב אחרי כל המסיבה הגדולה, מצא לך פינה שקטה בבית ואמור בכוונה גדולה 'שמע ישראל ה' אלוקנו ה' אחד' ובכך תקיים את המצווה הראשונה שלך, בהיותך בר מצווה."
.
לכתוב את פרשת משפטים מיד אחרי פרשת יתרו זה קצת לקלקל את החגיגה. אחרי ההתרגשות העצומה ממתן תורה, הקולות, הברקים והעשן, הקב"ה בעצמו יורד על הר סיני ומדבר עד שפרחה נשמתם, אחרי כל זה לכתוב לנו מה הדין של שור שנגח פרה ועבד עברי?

וכך מסביר הרבי בלקוטי שיחות חלק טז: מטרתנו כאן בעולם היא להביא את הקדושה של התורה והמצוות לעולם הזה הגשמי ובשני שלבים. שלב ראשון להעמיד את העולם דום על ידי קולות, ברקים ועשן, עד כדי ירידת הקב"ה בעצמו על הר סיני. אבל יש לזה חסרון, החיסרון הוא שזה לא טבעי לעולם בהיותו עולם גשמי וחומרי. השלב השני הוא להכניס את התורה אל תוך גדרי וחוקי הטבע החומרי והגשמי של העולם, וזה לא יכול להיעשות על ידי קולות וברקים, אלא עלי ידי הלכות יבשות ופשוטות בדמות חמישים ושלש המצוות שמובאות בפרשת משפטים.

לכתוב את פרשת משפטים מיד אחרי פרשת יתרו זה לא לקלקל את החגיגה, זה למסד אותה.

הרב רוזנפלד הסבא, בעצם אמר לנכדו, כל החגיגה וההתלהבות והקדושה והשמחה, הכל חשוב, הכל יקר, זה הכל נהדר, אבל בתנאי שתדע להכניס את הכל אל רגע אחד בסוף הערב בו תעמוד בפינה שקטה ותאמר 'שמע ישראל ה' אלוקנו ה' אחד'.
'.
שבת שלום,
הרב זלמן וישצקי

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.