מערכת COL צעיר | יום כ"ה שבט ה׳תשפ״ב 27.01.2022

משך שודדים, שימש כמטבע, ונותר פופולרי - הכירו את התה

אחד המשקאות הפופולריים בעולם הוא התה. כבר אלפי שנים שהוא עולה על שולחננו, כשבינתיים הספיק לצבור היסטוריה מרשימה של אירועים שנקשרו בו, ואף לשמש כמטבע למסחר בכמה מדינות ברחבי העולם • הכירו את התה
משך שודדים, שימש כמטבע, ונותר פופולרי - הכירו את התה
shutterstock

 

 

 

9 עובדות
על תה

 

1

תה הוא המשקה השני הנצרך ביותר על פני כדור הארץ - אחרי מים. הוא מבוקש אפילו יותר מקפה. לעומת הפופולריות של הקפה בעולם המערבי, בחלק גדול מהמזרח התיכון ואסיה התה מושרש בתרבות המקומית ותופס חשיבות רבה יותר.

 

שדה לגידול שיח התה | shutterstock

 

2

העובדות הבאות יכולות בהחלט להעיד על הפופולריות של התה; מידי שנה מיוצרים בעולם, מעל 3 מיליון טונות של תה. מפעל בולט לדוגמה, שאחראי לאספקה של כמות עצומה שכזו הוא מפעל התה ליפטון בג'בל עלי, דובאי, שמייצר כ-5 מיליארד שקיות תה בשנה.

 

3

 

כמה סוגים של תה יש בעולם? מקובל שישנם כ-1500 זנים ידועים של תה. עם זאת, המספר המדויק של סוגי התה שניתן לייצר, כמעט ולא ניתן למדידה.

 

 

4

 

שתיית תה באנגליה, נחשבת למנהג כמעט מקודש. מידי יום, בדרך כלל בין השעות 15:00-18:00 נהוג לעצור להפסקת תה. האנגלים נוהגים לשתות את התה שלהם, עם חלב וסוכר.

 

 

האנגלים נוהגים לשתות תה עם חלב shutterstock

 

5

 

אם גם אתם נוהגים לשתות תה עם חלב, בודאי יעניין אותכם לגלות, שמזיגת חלב לכוס התה, הייתה בעבר הדרך המקובלת להכנת תה. שתיית תה רותח בכוסות החרסינה העדינות שהיו מצויות אז, עלולה הייתה להסתיים בשבירת הכוס מעוצמת החום. זו הייתה הסיבה שקודם לשפיכת התה, מילאו מעט חלב צונן בכוס.

 

 

6

 

בשנת תרס"א, שתי נשים בשם רוברטה לוסון ומרי מקלארן הגישו שתיהן פטנט על המצאה שנראתה כמו שקית התה של ימינו. עד אז הכינו את התה על-ידי הנחת העלים ישירות לתוך הכוס. גרסה אחרת טוענת ששקיות התה הומצאו בטעות על ידי סוחר התה תומס סאליבן בשנת תרס"ח כאמצעי לשינוע דגימות קטנות של תה. הלקוחות שלו בחרו להוסיף אותם מיד כמו שהן לתוך הכוס, במקום לרוקן את התכולה.

 

 

7

 

באזורים מסוימים בעולם, עד לפני כמאתיים שנה, נעשה שימוש בתה כאמצעי תשלום. התה, היה בשימוש נרחב כאמצעי תשלום ברחבי מדינות אסיה ומחוצה לה, בפרט בסין, מונגוליה, טיבט, רוסיה וסיביר.

 

 

shutterstock

 

8

 

מס כבד הוטל על תה, באנגליה של לפני כשלוש מאות שנה. עד כדי כך שהברחת תה, הפכה לעסק גדול. באותה התקופה, אחת הכנופיות שהטילה את חתתה על תושבי אנגליה, הבריחה ספינה מלאה בסחורות שונות. בהגיעה לחופי אנגליה הוחרמה הספינה על ידי פקידי המכס. שבועיים לאחר מכן גנבו חברי הכנופייה את התה שלהם בחזרה מבניין בית המכס - והשאירה מאחוריה את שאר הסחורות. תוכלו לשער בעצמכם, כמה תה היה שווה אז.

 

 

9

 

ושוב, תה ואנגליה. על הקשר ההדוק בין השניים, תלמד העובדה הבאה; מכון התקנים הבריטי מפרסם באופן קבוע מדריך כיצד להכין ולהגיש תה. הדו"ח, כולל שישה עמודים ומכיל את כל הכללים להכנת כוס התה המושלמת. אה, אם שאלתם, זמן ההשריה של השקית - צריך להיות שש דקות!

 

 

הזווית שלנו:

הרבי היה נוהג לשתות מידי יום לפני תפילת שחרית, כוס תה עם חלב. קודם פטירתה של אמו, הרבנית חנה ע"ה היה הרבי מבקרה מידי יום, כשבמהלך הביקור נהג לשתות כוס תה. כך גם מידי יום נהג הרבי לשתות יחד עם הרבנית חיה מושקא ע"ה, כוס תה. על שתיית התה שלו עם רעייתו הרבנית, מעניין לציין מה שאמר הרבי לרופאו, כי הרגעים של שתייה תה עם הרבנית חשובים לו כמו הנחת תפילין!

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.