מערכת COL | יום כ"ה שבט ה׳תשפ״ב 27.01.2022

ח"כים ושרים שיגרו ברכות: נחנך מרכז חב"ד חדש לדוברי רוסית

במעמד מרשים ומרגש נחנך מרכז חב"ד החדש "עולים ברמה" לדוברי הרוסית •שרים וחברי כנסת, דוברי רוסית, מכל המפלגות, שיגרו את ברכתם הנרגשת וסיפרו על הקשרים עם חב"ד • COL עם סיקור נרחב וגלריית תמונות
ח
תמונות: צעירי חב"ד בעלייה

באירוע רב רושם שהתקיים ברמת גן השבוע, ביום ההילולא של הרבנית הצדקנית מרת חיה מושקא, כ״ב שבט, נחגגה פתיחת מרכז חב״ד החדש ״עולים ברמה״ לדוברי הרוסית ברחוב ביאליק 47 בלב רמת גן.

השליחים הרב וולוול ורעייתו השליחה דבורה קריצ׳בסקי פועלים זו השנה השלישית בעיר עם דוברי הרוסית, כשלאורך זמן זה הפעילות הלכה וגדלה, והורגש צורך ממשי במקום של קבע שבו תוכל הפעילות להתנהל על בסיס יום יומי.

ואכן בשעה טובה ומוצלחת ובזכות תמיכתם ותרומתם של ידידים מכל רחבי הארץ והעולם, קם הדבר ונהיה. במעמד יו"ר צעירי חב"ד הרב יוסף יצחק אהרונוב, הרב דוד קורץ מצעירי אגודת חב״ד, השלוחים הרב שמואל רוזנשיין והרב יצחק ווגנר – ובראשות שלוחי הרבי לעיר רמת גן, האחים הרבנים, הרב יוסף יצחק ואברהם משה גל, שלוחי 'צעירי חב"ד בעלייה' מכל רחבי הארץ ובני משפחה, נפתחו דלתות המרכז החדש לטובתם של דוברי הרוסית ברמת גן.

בחגיגה נישאו דברי ברכה מנציגי מועדון הצעירים הנשים וגיל הזהב, לצד ידידים ותומכים ביניהם חברי כנסת ושרים ששלחו ברכות מצולמות למעמד.

"אנו בטוחים", אומר הרב קריצ׳בסקי, "שהמרכז החדש יביא נחת רוח רבה לרבי ותועלת גדולה בגשם וברוח לאלפי דוברי הרוסית בעיר".

כאמור, מכל הסיעות הפוליטיות, שיגרו נציגי דוברי הרוסית את ברכתם. שר הפנים זאב אלקין ('תקווה חדשה') אמר בברכתו: "חברים יקרים, אני שמח לברך אתכם על פתיחת המרכז החדש המוקדש לעולים דוברי רוסית ברמת גן. אני רוצה להודות לרב קריצ׳בסקי ולרעייתו השליחה על המיזם הנפלא הזה.

"יש נחיצות גדולה בפרויקטים מסוג זה במקומות רבים בארץ, ולא פלא שדווקא תנועת חב״ד מהווה את הכוח אשר תמיד פותח את הדלתות לרווחה לכל הישראלים וביניהם לעולים ובעיקר לעולים דוברי רוסית.

אין לי כל ספק שהבית החדש הזה לעולים יהיה בית חם בו אנשים תמיד יוכלו להכיר את היהדות שלהם מקרוב להכיר אחד את השני ולעזור האחד לשני".

חברת הכנסת יוליה מזרצקייא מ'יש עתיד' אמרה: "אני מברכת את כל המשתתפים בפתיחה החגיגית של מרכז חב״ד בעליה ברמת גן. אני טטיאנה מזרסקייא חברת כנסת של יש עתיד וידידה גדולה של חב״ד בעליה. אני מאוד מעריכה את כל הפעולות של חב״ד בעליה בכל רחבי הארץ, תמיכה בעולים חדשים, חיזוק הקשר שלנו למסורת היהודית, הכרת האמונה שלנו תרבות וחגי ישראל לעולים החדשים. אני מאחלת לכם הצלחה גדולה, שתצליחו להגיע עם הפעולות שלכם לעוד ועוד אנשים, תודה לרב וולוול ולרעייתו דבורה קריצ׳בסקי על העבודה שלהם. מאחלת לכם הצלחה וברכה".

שר הבריאות ויו"ר הכנסת לשעבר, וכיום חבר הכנסת יולי אדלשטיין מ'הליכוד', אמר: "חברים יקרים, ראשית כל אני רוצה לברך אתכם ואת הרב קריצ׳בסקי ורעייתו, עם פתיחת המקום החדש של חב״ד בעליה ברמת גן, ידוע לי שלחב״ד בעליה סניפים רבים בכל רחבי הארץ.

"כל אירוע משמח שכזה מעורר אצלי גל זיכרונות איך רק לפני 40 שנה הגישה לענייני יהדות הייתה כמעט בלתי אפשרית עבור הדור הקודם של דוברי הרוסית. אמנם גם אז נמצאו כמו היום רבנים אשר סיכנו את נפשם ונתנו לנו את החיבור למסורת אבותינו, ברוך השם שכאן היום כבר לא צריכים לשלם מחיר כבד על זה ובאווירה טובה ניתן להתחבר לאותו עושר רוחני שעמנו נוצר כבר אלפי שנים. מאחל לכם הצלחה בכל!".

מארגני האירוע מבקשים להביע תודה לרב שמואל רוזנשיין מקרן מרומים על העזרה הגדולה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.