שניאור דייטש | יום כ"ה שבט ה׳תשפ״ב 27.01.2022

יו"ר הכנסת אמר 'קדיש' בבונדסטאג הגרמני - ופרץ בבכי

בפרלמנט הגרמני 'בונדסטאג' נערכה ישיבה מיוחדת לרגל יום השואה הבינלאומי, בהשתתפות הצמרת הפוליטית הגרמנית ובראשם הנשיא פרנק-ולטר שטיינמאייר והקנצלר הנבחר אולף שולץ • לצידם, השתתף גם שליח חב"ד ורבה של ברלין הרב יהודה טייכטל שייצג את הקהילה היהודית • רגע מרגש במיוחד: יו"ר הכנסת מיקי לוי, פרץ בבכי כשאמר תפילת 'קדיש' לזכר ששת המליונים, מתוך סידור של נער שערך בר מצווה, מעט לפני אירועי 'ליל הבדולח' ופרוץ השואה
יו

בפרלמנט הגרמני 'בונדסטאג' נערכה ישיבה מיוחדת לרגל יום השואה הבינלאומי, בהשתתפות הצמרת הפוליטית הגרמנית ובראשם הנשיא פרנק-ולטר שטיינמאייר והקנצלר הנבחר אולף שולץ. לצידם, השתתף גם שליח חב"ד ורבה של ברלין הרב יהודה טייכטל שייצג את הקהילה היהודית.

המעמד היה מרגש במיוחד. יו"ר הכנסת מיקי לוי, שהגיע במיוחד מישראל כדי להשתתף במושב המציין את הירצחם של מליוני יהודים הי"ד בידי המרצחים הנאצים, פרץ בבכי במהלך נאומו, בשל התרגשותו הרבה. לוי גם אמר קדיש לעילוי נשמת הנרצחים בבית הנבחרים הגרמני.

במהלך המושב נשאה דברים ניצולת שואה שריגשה את כלל חברי הפרלמנט הגרמני והאורחים שהגיע מכל רחבי העולם.

"למעמד הזה חשיבות רבה בתודעת זיכרון השואה בעם הגרמני ובכלל", אמר הרב טייכטל בצאתו מהפרלמנט, "ועם זאת, במקביל, אנחנו מדגישים כל הזמן שהזיכרון הטוב ביותר לזכרם של הנרצחים - זה תחיית העם היהודי ופריחת החיים היהודיים. לראות עוד תלמוד תורה יהודי קם בברלין, עוד יהודים שמגיעים לבית הכנסת ועוד שיעורי תורה חדשים - זה הנקמה הטובה ביותר במי שרצה לגדוע את העם היהודי".

וידאו (צילום: ערוץ הכנסת):

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.