מערכת COL צעיר | יום כ"ה שבט ה׳תשפ״ב 27.01.2022

כששלג ירד גם בתל אביב ובים המלח; צפו בתיעוד ההיסטורי

החורף של שנת תש"י, זכור כאחד החורפים הקשים שידעה הארץ ב-150 שנה האחרונות. שלג בכמויות עצומות ירד בכל רחבי הארץ, ממתל אביב ועד לים המלח • אם גם אתם קצת מקנאים באנשי ירושלים שקמו לבוקר לבן, זו ההזדמנות שלכם לגלות שיש מצב שהשלג עלול להגיע יום אחד גם אליכם • השלג של תש"י
כששלג ירד גם בתל אביב ובים המלח; צפו בתיעוד ההיסטורי
(צילום מסך)

 

כששלג ירד בתל אביב וים המלח

 

הרבה ילדים ברחבי-הארץ (ואולי גם כמה מבוגרים..) מתקנאים היום בילדי ירושלים. מעטה לבן קפוא ירד הלילה על בתיה של עיר הקודש, ושיווה לה מראה בוהק ומלא הדר. רבים העפילו בכבישים המובילים לירושלים כדי לחזות בפלא הלבן. בכל-זאת, גם בירושלים השלג אינו אורח של קבע.

אל תתלהבו יותר מידי, אבל חשוב לציין שגם לתושבי כפר-חב"ד וחיפה יש תקווה. בפעם האחרונה זה קרה אמנם לפני שנים רבות, אבל גם שם ירדו פתיתי השלג הלבנים וכיסו את המרחב. קשה לצפות מתי זה יקרה שוב, אבל העובדה שכבר היו דברים מעולם עלולה בהחלט לנסוך בכם רגש של נחמה.

הפעם האחרונה בה נצפה שלג אמיתי בתל-אביב, הייתה בימי החורף של שנת תש"י. כשהכול התחיל, אף אחד עוד לא האמין למה שעתיד לקרות, אבל ככל שחלף הזמן הלך החורף והפתיע. תחילה, ירד השלג בחיפה ונערם לגובה של כ-15 ס"מ ובתל-אביב יכלו להעיד כל הילדים שראו פתיתים לבנים באוויר הקר.

די היה בזה כדי לומר שאותו החורף היה יוצא דופן, אלא שזו הייתה רק ההתחלה.

כשבוע מאוחר יותר, ב-6 וב-7 בפברואר, החל לרדת שלג כבד בכל רחבי הארץ. גובהו הגיע ל-60 ס"מ בצפת, ל-65 ס"מ בירושלים, ל-17 ס"מ בחיפה, ול-12–19 ס"מ בתל אביב ובלוד, כמו כן ירד שלג בפתח תקווה, כפר סבא, נתניה והשומרון, בראשון לציון, רחובות ובהרי הנגב וכן סביב הכנרת.

למחרת, הגיע השלג גם לים המלח, שם נמדד שלג שנערם בגובה 8 סנטימטר.

רבים מילידי הארץ לא ראו כלל שלג עד אותו יום וכמוהם גם רבבות עולים חדשים שהגיעו לארץ באותם שנים. העולים התגוררו בדיור עלוב, במעברות וללא ציוד חורף ובגדים מתאימים, מה שהעמיד רבים מהם בסכנה. כמות השלג העצומה, גרמה למספר מקרים של התמוטטות מבנים, וביניהם שרידי בית כנסת בעיר העתיקה בירושלים.

 

כך זה נראה אז. צפו:

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.