מערכת COL | יום י"ח אב ה׳תשס״ה 23.08.2005

חינוך פועל לדורות ודורי-דורות

בערבו של היום השני של וועידת המחנכים בארגון צעירי-חב"ד שהתקיימה במלון 'ניר עציון', התאספו המחנכים לערב הצדעה והוקרה לשלוחי הרבי בשדה החינוך. ליד שולחנות ערוכים האזינו המחנכים להרצאה מפי אורח הוועידה הרב שבתי סלבטיצקי. "קהל המחנכים הם צבא השלוחים המיוחד של הרבי", פתח הרב סלבטיצקי את דבריו. "אתם החלק החשוב והנבחר שבשליחות, היושבים בשעות הקטנות של הלילה, עייפים וסחוטים מסידור ענייני היום, מטרדות הפרנסה הרבות, יושבים וחושבים לעצמכם כיצד להיכנס לליבם של התלמידים, וכיצד לפעול בתלמידים שינהגו ביראת שמים ובמידות טובות. חסידים רבים ששאלו את הרבי במה להתעסק לפרנסתם, ענה להם הרבי שיבחרו בעדיפות ראשונה בחינוך. מספרים, שהאדמו"ר האמצעי נ"ע ביקש שיושיבו תמיד אצלו את המלמדים בשורה הראשונה, משם שהם אלו העושים את הילדים "כלים" לאלוקות. את היסודות והזרעים שעליהם עומד ופורח עם-ישראל נוטעים המחנכים"... המשך ב'כתבה מלאה'
חינוך פועל לדורות ודורי-דורות
הרב נפתלי רוט והרב שבתי סלבטיצקי
הרב סלבטיצקי סיפר כי שמע מפי נכדו של ה'חפץ חיים' שפעם נכנס אליו יהודי בשאלה וסיפר כי בפניו עומדות שלוש הצעות – לשמש כשוחט, לכהן כרב, או להיות מלמד. השיב לו ה'חפץ חיים' בשאלה: "מדוע אני עולה ראשון לתורה ככהן ואתה לא?". ענה היהודי: "מפני שאבי לא כהן". – "ואביך הוא כהן", שאל הרב והמשיך: "ומדוע אבי כהן ואביך אינו כהן?". שוב ענה היהודי: משום שסבי לא היה כהן וסבך כן היה כהן".

וכך המשיך הדו-שיח, עד שלבסוף אמר לו ה'חפץ חיים': "אבאר לך טעמו של דבר. לפני קרוב לשלושת אלפים שנה עמדנו כולנו בחטא העגל, ומשה רבינו שאל 'מי לה' אלי' וסבא שלך לא זז, אבל סבא שלי מסר את עצמו למשה רבינו ולכן כל משפחתי כהנים, ממנו ועד היום הזה. אתה מבין מה זה חינוך" – סיכם ה'חפץ חיים' – "חינוך פועל לדורות ודורי-דורות".

"חסידים רבים ששאלו את הרבי במה להתעסק לפרנסתם, ענה להם הרבי שיבחרו בעדיפות ראשונה בחינוך. מספרים, שהאדמו"ר האמצעי נ"ע ביקש שיושיבו תמיד אצלו את המלמדים בשורה הראשונה, משם שהם אלו העושים את הילדים "כלים" לאלוקות. את היסודות והזרעים שעליהם עומד ופורח עם-ישראל נוטעים המחנכים. את הפירות שראשי-הישיבות ומשפיעים רואים אחר-כך, אך אתם המחנכים, זורעים את הזרעים הראשונים שמהם צומחים פירות אלו. כשעולים תפילותיהם של ילדיהם כהיום הזה, יש בהם טביעת אצבעות ברורה המעידה מהיכן הם באו".

"דעו לכם כי אתם אלו העומדים בראש הפירמידה של שלוחי המלך", המשיך הרב סלבטיצקי, "הרבי בחר את נשמותיכם שיזכו בזכות הנפלאה בדורנו להביא את משיח-צדקנו ולהחיש את בואו. הרבי בחר בנשמותינו לבנות את עם-ישראל בדור זה. היש לך זכות נפלאה מזו?" סיים את דבריו המרגשים. בסיום ארוחת הערב, פנו המשתתפים להתוועדות עם הרב סלבטיצקי שנמשכה את תוך הלילה.
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
אנחנו מ ו כ נ י ם....
י"ח אב ה׳תשס״ה
ברצוני להעביר דרככם את תחושת כל המחנכים שהשתתפו השנה בועידה,אנחנו חוזרים מוכנים לכיתה שלא בערך יום לפני הועידה, התכנים המרצים והאוירה החסידת והאחדות עשתה אצלנו מהפכה. תשואות חן חן לרב נפתלי הכהן רוט וצוותו
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.