צבי סופר | יום כ"ד שבט ה׳תשפ״ב 26.01.2022

"שומרת על עיר האבות": ח"כ סטרוק על הרבנית מנוחה רחל

"הרבנית מנוחה רחל זצ"ל ממשיכה לשמור על עיר האבות גם לאחר פטירתה" • יו"ר סיעת הציונות הדתית חה"כ אורית סטרוק, המתגוררת בחברון, מספרת על הרבנית מנוחה רחל ע"ה  

אורית סטרוק

כ"ד בשבט, יום פטירתה של הרבנית מנוחה רחל, בת האדמו"ר האמצעי מחב"ד, מנהיגת הישוב היהודי בחברון לפני כ 150 שנה. כן כן, מנהיגה נשית, ללא גרם אחד של פמיניזם, אבל עם המון אמונה, תודעת שליחות, צניעות, ונחישות.

הרבנית מנוחה רחל עלתה לא"י והתיישבה בחברון בשליחותה ובברכתו, ולאורך שנים רבות את הקהילה היהודית בעיר האבות, והקרינה אמונה, טוב לב, אהבת הבריות, וטהרה על כל סובביה. הייתה ידועה כבעלת מופתים וכן גם הערבים בעיר המגיעים לבקש את ברכתה. הרבנית ברכה את כולם באהבה, והתנתה את הברכה בהבטחה שלא יפגעו ביהודים.

הרבנית מנוחה רחל חיה בצניעות שלא תתואר, בחדרון קטנטן בעלית גג, ולא ביקשה לעצמה דבר. כשהתקרבה לגיל 90, ונכדתה האהובה עליה עמדת להינשא, קראה לה הרבנית, ברכה אותה לקראת הנישואין (הרבנית נהגה לברך את כל הכלות), והודיעה לה שאינה צריכה לחפש דירה, כי היא תמסור לה, לנכדה, את דירתה/חדרה. וככה זה היה, הרבנית החזירה נשמתה בטהרה קצרה לפני נישואי הנכדה.

הרבנית מנוחה רחל זצ"ל ממשיכה לשמור על עיר האבות גם לאחר פטירתה. סמוך למקום קבורתה, במרומי תל חברון, הוקמה עמדת צה"ל המאבטחת את אלפי המתפללים הפוקדים את קברה, ואגב כך גם מאות אלפי מתפללים מערת המכפלה, ואותנו - בני חברון, המשתדלים ומייחלים ללכת בהדרכה ולהיות ראויים לזכרה.

תהא דמותה ומנהיגותה האצילית נר לרגלנו תמיד.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.