שניאור דייטש | יום כ"ב שבט ה׳תשפ״ב 24.01.2022

הרפורמה מגיעה גם לצבא: יוזמה להתיר בישול חלבי בבסיסים

אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה"ל מבקש לאפשר בישול מזון חלבי בבסיסי הצבא – דבר שהרבנות הצבאית אסרה במשך עשרות שנים מטעמי כשרות. רבנים בציבור הדתי לאומי יצאו חוצץ נגד היוזמה: "במקרה כזה לא תוכלו לאכול מזון מבושל בצה"ל"
הרפורמה מגיעה גם לצבא: יוזמה להתיר בישול חלבי בבסיסים
אילוסטרציה: אתר 'במחנה'

בצה"ל מעוניינים לאפשר בישול מאכלים חלביים במטבחים, דבר שהרבנות הצבאית אסרה במשך שנים רבות מטעמי כשרות, כך מפרסם הערב ערוץ 7.

אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה"ל מבקש לאפשר בישול מזון חלבי בבסיסי הצבא – דבר שהרבנות הצבאית אסרה במשך עשרות שנים מטעמי כשרות.

במרבית הבסיסים בצה"ל עברו לקבל אספקה מחברות הסעדה שזכו במכרזים של צה"ל, אולם בכל מטבח צבאי ובכל יחידה יש מטבח לחימום והגשת המזון.

עד עתה היה אסור בתכלית האיסור על טבחים או חיילים במטבחים לחמם או לבשל מוצרי חלב לסוגיו, דבר שיכל לגרום בעיות כשרות חמורות.

חייל או טבח שחימם או בישל מאכלי חלב בניגוד לפקודות, יכל להישפט על כך כהפרה של תקנות הצבא.

הרב אליקים לבנון, רב השומרון וראש ישיבת אלון מורה, כתב לתלמידיו המשרתים בצה''ל כי הם לא יוכלו לאכול במטבחים הצבאיים אם תצא לפועל היוזמה החדשה.

הרב לבנון כתב לתלמידיו: "כמי שמכירים מקרוב את ההתנהלות במטבחים הצבאיים, יודעים אנו בוודאות ששינוי זה אמור להעצים את בעיות הכשרות, ולגרום חלילה להכשלה של חיילים דתיים ומסורתיים בסדיר ובמילואים.

"לכן, כל זמן שהבישול החלבי לא ייכנס למטבחים – המשיכו לאכול את המזון המבושל בצה"ל. עם כניסת בישול חלבי למטבחים – לא תוכלו לאכול מזון מבושל במטבחים הצבאיים". במקום זאת הציג הרב שלוש חלופות אפשריות: "חיילינו בשירות סדיר או בשירות מילואים נקראים לדרוש לקבל מנות מהדרין, מנות קרב או מזון שאינו מבושל".

הרב הצבאי הראשי תא"ל הרב אייל קרים הודיע לאחר הפרסום, כי לא יסכים למתווה שיאפשר בישול או חימום אוכל חלבי בבסיסי צה"ל, ללא תיאום והסכמת הרבנות הצבאית.

תא"ל הרב קרים כתב לרבנים הצבאיים: "בהמשך להודעה שכתב הרמ"ח ולכתבות השונות מבקש לחדד ולהבהיר כי לא ניתן בשום שלב על ידי לאף אחד אישור לבישול חלבי במטבחי צה"ל. כל האמור בנושא הזה בכתבות למיניהן – הוא (כרגיל) הטעייה מכוונת של גורמים בעלי עניין, על בסיס אי-הבנה של הנתונים. מטרתנו אחת: לשמור על הכשרות בצה"ל. זו אחריותנו, זו סמכותנו על פי החוק והפקודות, וכך נעשה. הבהרתי את הדברים בכל הרמות בצה"ל".

הרב אביעד גדות, ששירת בעברו בשירות קבע ברבנות הצבאית, מסר לערוץ 7: "מעמד הרבצ"ר כה רעוע מול רפורמות נגד הדת בתקופתו, עד שאלופים לא מתייחסים אליו בכלל בסוגיות דת יסודיות כמו כשרות המטבחים. הדבר מחייב חשבון נפש נוקב בלשכת הרבצ"ר שהפכה לחותמת גומי לתהליכים קשים בנושא השירות המשותף, הקבורה הצבאית, הכשרות, ועוד".

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.