מנדי ברגר | יום כ"ב שבט ה׳תשפ״ב 24.01.2022

המסלול של המוהל: שבוע אחד, 4 בריתות ו7,000 ק"מ נסיעה

בשבוע שעבר נסעו שליח הרבי בעיר בריאנסק שבסיביר, המוהל הרב מנחם מענדל זקלס ורעייתו, במטוס וברכבת, במזג אוויר קפוא עם מעלות מתחת לאפס, מרחק של 7,000 קילומטרים - והכל בכדי לערוך בריתות מילה לתינוקות יהודיים - בהרי הקווקז, ברוסטוב, במוסקבה וגם בעיר מגוריהם  
המסלול של המוהל: שבוע אחד, 4 בריתות ו7,000 ק

הרב מנחם מענדל זקלס, המכהן כשליח חב"ד בבריאנסק שברוסיה יחד עם רעייתו-השליחה רבקה, משמש גם כמוהל נודד ברחבי רוסיה, ונוסע לערים ועיירות מרוחקות רבות בהן אין מוהל קבוע לביצוע בריתות.

בשבוע שעבר, במזג אוויר קפוא עם מעלות מתחת לאפס, נסע הרב זקלס לערוך 4 בריתות מילה, בארבע ערים שונות ברוסיה.

"בגלל מגבלות הכניסה של זרים לרוסיה בשל נגיף הקורונה, נאלצתי לנסוע כדי לעשות יותר בריתות מאי פעם", סיפר הרב זקלס. "השבוע הזה הוא הקר בכל השנה, עם טמפרטורות מתחת לאפס ושלגים שגורמים לעיכובים רבים בטיסות", הסביר.

השבוע נסע הרב זקלס לראשונה לנאלצ'יק, עיר הבירה של הרפובליקה הקברדינו-בלקריית ברוסיה, השוכנת בגובה 550 מטר למרגלות הרי הקווקז, שם ביצע ברית לתינוק של משפחת סימחוב. משם המשיך לעיר רוסטוב, שם ערך ברית מילה לרך הנולד של משפחת זולוטיץ'. את הקהילה היהודית המשגשגת שם מובילים היום השלוחים הרב חיים וקיילא דנצינגר.

לאחר מכן נסע הרב זקלס חזרה לעיר מגוריו - בריאנסק, לערוך ברית מילה למשפחת סנדרוב, ולבסוף נסע למוסקבה, בכדי לערוך את ברית המילה לבנם של משפחת לאלאייב.

כדי להגיע ליעדים האלו, נסע הרב זקלס במטוס וברכבת מרחק של 7,000 ק"מ.

הרב זקלס טוען כי הוא מקבל את הכוח לנסיעות הקשות הללו, מתוך ידיעה שהוא משפיע על דורות של משפחות יהודיות. "בכל פעם שאני מבצע ברית, אני מתמלא בשמחה, בידיעה שאני משפיע על הדורות הבאים של העם היהודי", אמר. "ברוסיה, עם הבעיה הגדולה שכל כך הרבה משפחות מתבוללות ומשאירות את יהדותן מאחור, על הילדים שערכו להם ברית מילה ויש להם שם יהודי, זה יכול להשפיע לטובה לכל החיים ולכל הדורות הבאים".

עוד ציין הרב זקלס, כי "במהלך הבריתות האלה אני מרגיש שלא רק השליח של אליהו הנביא נמצא שם, אלא אליהו הנביא עצמו נוכח, כי ללא עזרתו, הברית לא הייתה מתקיימת".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.