COL | יום כ"א שבט ה׳תשפ״ב 23.01.2022

"הילדים קצת נבהלו": השלוחים בטבריה ובעמק הירדן משחזרים

 רעידת האדמה הנוספת שהורגשה בצפון הארץ בסמוך לשעה 12:30 היתה בעוצמה של 3.5 דרגות. מוקד הרעש היה 16 ק"מ דרומית-מזרחית לטבריה • השליח הראשי לטבריה הרב יוסף קרמר מספר כי "הילדים חשו ברעידה" • הרב שניאור טורקוב, שליח ב'שכונת האמהות' בטבריה חש גם הוא ברעידה: "הילדים קצת נבהלו" • הרב שניאור זלמן גערליצקי, שליח הרבי ביישוב פוריה עילית שבעמק הירדן: "אמש הכל רעד"
מימין לשמאל: השליח הראשי לטבריה הרב יוסף קרמר, השליח ביישוב פוריה עילית בעמק הירדן הרב שנ"ז גערליצקי, והשליח בשכונת האמהות בטבריה הרב שניאור טורקוב (רקע אילוסטרציה: שאטרסטוק)

בתוך פחות מיממה: בסמוך לשעה 12:30 הורגשה רעידת אדמה בצפון הארץ.

תושבים בבית שאן, בעפולה, נוף הגליל ועמק הירדן דווחו על רעידת אדמה שהורגשה היטב.

זאת לאחר רעידת אדמה שהתרחשה אמש, מוצ"ש בשעה 23:36. הרעש, דרומית לכינרת, הורגש בעיקר בצפון - אך גם על ידי תושבים רבים במרכז הארץ ובדרומה.

רעידת האדמה הנוספת שהורגשה היום (א') בצפון הארץ היתה בעוצמה של 3.5 דרגות. מוקד הרעש היה 16 ק"מ דרומית-מזרחית לטבריה.

הרב שניאור טורקוב, משלוחי חב"ד בטבריה ושליח נמרץ ב'שכונת האמהות' הצעירה, עמל בימים אלו על השלמת פרוייקט בנייה גדול של חב"ד בשכונה, הכולל בית כנסת מפואר ומקווה טהרה, שבחודשים הקרובים תושלם בנייתו.

הדמיית מרכז חב"ד החדש ומקווה הטהרה בשכונת האמהות בטבריה


 

הוא שהה במשרדו לצורך ענייני בית חב"ד השוטפים, והיום (א') בסמוך לשעה 12:30 הוא חש היטב ברעידה. "היא היתה קצרה יותר מאמש, אבל עוצמתית יותר. שמעתי רעש של דברים זזים".

ילדיו, השוהים בבידוד, התקשרו לאחר מכן כשהם מעט מבוהלים, והוא יצא להרגיעם. "אתמול במוצ"ש, בסמוך לחצות הרגשנו גם את הרעידה הראשונה", הוא משחזר.

• 

הרב שניאור זלמן גערליצקי, שליח הרבי ביישוב פוריה עילית שבעמק הירדן, לא חש את הרעידה הנוספת שהיתה היום בצהריים, אך את הרעידה החזקה אמש במוצ"ש הרגיש היטב. הוא מספר ל-COL:

"היום לא הרגשנו משהו מיוחד, אבל אמש הרגשנו את הרעידה בצורה מאוד חזקה. ישבנו בסלון הבית, לפתע חשנו ברעידה, הכל רועד. כ-5 שניות של רעש מרהיטים שזזים, כאילו מכונה חופרת ומזעזעת את הבניין."

השליח ניצל את ההזדמנות לחזק את קהילתו: "הבוקר חיזקנו את הקהילה עם מה שהרבי הכריז בשנת תש"נ, שעל ידי הצדקה יתמעטו רעידות אדמה בעולם".

• 

שליח הרבי הראשי לטבריה הרב יוסף קרמר, מספר כי הרעידה הורגשה בעיר היטב. "הילדים סיפרו שהרגישו איך רהיטים זזים", סיפר הרב קרמר ל-COL.

הוא חותם באופטימיות: "כפי שהרבי עודד תמיד, ארץ ישראל היא השמורה ביותר בעולם. כפי שכתוב "אֶרֶץ אֲשֶׁר ה' אלוקיך דֹּרֵשׁ אֹתָהּ תָּמִיד עֵינֵי ה' אלוקיך בָּהּ מֵרֵשִׁית הַשָּׁנָה וְעַד אַחֲרִית שָׁנָה".


 

הוראות מצילות חיים בעת רעידת אדמה:

השוהים במבנה - אם ניתן, יש לצאת לשטח פתוח. אם לא ניתן לצאת מהמבנה תוך שניות ספורות, יש להיכנס לממ"ד ולהשאיר את הדלת והחלונות פתוחים או לצאת לחדר המדרגות ולהמשיך לרדת עד ליציאה מהמבנה. רק אם לא ניתן לפעול כך, יש לשבת בפינה פנימית של החדר או תחת רהיט כבד ולהגן על הראש באמצעות הידיים.

*השוהים בחוץ - יש להישאר בשטח הפתוח ולהתרחק ממבנים, מעצים, מכבלי חשמל ומפריטים שעלולים ליפול ולסכן אתכם.

*השוהים בקרבת חוף הים - יש להתרחק מחוף הים קילומטר אחד לפחות או לעלות לקומה רביעית ומעלה, מחשש שיגיע צונאמי ויציף את החוף. ניתן להסתייע בשילוט המורה על דרכי המילוט אל אזורי הכינוס המסומנים.

*הנוסעים ברכב - יש לעצור את הרכב בצד הדרך לחכות בתוכו עד שרעידת האדמה תיפסק. יש להימנע מעצירה מתחת לגשר או על מחלף.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.