מנדי ברגר | יום י"ז שבט ה׳תשפ״ב 19.01.2022

במכס נתב"ג נדהמו: נמלים הוברחו בתוך בתי מזוזות

עובדי המכס בנתב"ג הבחינו במשהו חריג במשלוח מזוזות שהגיעה ארצה מסין: לאחר בדיקה הם גילו לתדהמתם כי בתוך בתי המזוזות אין יריעות קלף אלא מבחנות • 13 המזוזות שהיו נראו רגילות בתחילה, עוררו את חשדם ואכן בפנים התגלתה הפתעה
במכס נתב
(צילום: המשרד להגנת הסביבה)

עובדי המכס בנתב"ג הבחינו לפני זמן מה, במשהו חריג במשלוח מזוזות שהגיעה ארצה מסין.

לאחר בדיקה קלה, הם גילו לתדהמתם, כי בתוך בתי המזוזות אין יריעות קלף אלא נמלים. 13 המזוזות שהיו נראו רגילות בתחילה, עוררו את חדשם ואכן הם גילו תא סודי ובו נמצאו מבחנות עם מלכות נמלים. בכל מזוזה הוחדרה מבחנה ובה מלכה. 

במשרד להגנת הסביבה שלחו את המזוזות למעבדה במוזיאון הטבע באוניברסיטת תל אביב, שם מצא ד"ר ארמין יונסקו, כי מדובר במין ייחודי של נמלת הקציר החולי, שנמצאת רק בנגב בישראל. עד כה לא הצליחו לגדל נמלה כזאת במעבדה, וקיים חשש שהנמלה תהווה מין פולש בסין.

ביום חמישי האחרון נסעה לנגב ד"ר גל זגרון, מנהלת אגף מזיקים והדברה במשרד להגנת הסביבה, כדי לשחרר את הנמלה באזור באר שבע, שם מקורה, כך דיווח אתר ynet. מדובר במין ממוצא מדברי המצוי באזורי הלס של הנגב ומדבר יהודה. מלכת נמלת הקציר החולית, תת מין של נמלת הקציר, בעלת כנפיים וגדולה יותר משאר הנמלים.  

"כל הסיפור הזה הוא יוצא דופן", אמרה ד"ר זגרון. "אנחנו בדרך כלל עושים שיתופי פעולה עם המכס לגבי מזיקים שנכנסים לארץ. במקרה הזה, מדובר היה בכיוון ההפוך. כשפנו אלינו חשבנו שפשוט נכנסו כמה נמלים למשלוח. כשקיבלנו את המזוזות לא מצאנו את הנמלים. חשבנו שזו טעות. אבל זו הברחה ממש מתוכננת". למלכות היו תנאים טובים במזוזה, עם חורים וצמר גפן עם לחות. 

"לא ברור בכלל מה עומד מאחורי ההברחה", אומרת ד"ר זגרון. "מדובר בנמלה שנמצאת בנגב ומאוד נפוצה. לא ברור למה שמישהו יטרח כל כך להבריח מלכות של נמלת הקציר. הודיעו לרשויות בסין כדי לבדוק מי רוצה מלכות כאלה ומה הוא מתכוון לעשות איתם. אין משהו מיוחד בנמלים האלה מלבד העובדה שהן מאוד מקומיות וניתן למצוא אותן בנגב. אולי במקומות מסוימים באפריקה אבל לא בסין. כל הסיפור מאוד מסתורי. כיוון שהן היו בחיים, ולא נותר בהן שימוש כראיות, יצאנו ושחררנו אותן בנגב, במקום הטבעי שלהן".  

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.