הרצל קוסאשוילי | יום י"ב שבט ה׳תשפ״ב 14.01.2022

בוגר 'תומכי תמימים' שבלם בבג"צ את גזירת ליברמן נגד האברכים

הוא הנחיל השבוע תבוסה בבית המשפט העליון לשר האוצר, כשהשופטים קיבלו את עתירתו ודחו את ביטול סבסוד מעונות היום לילדים. "הלכה למעשה ההחלטה של ליברמן התבטלה", מסביר עו"ד פלדמן, חסיד חב"ד, ל-COL
בוגר 'תומכי תמימים' שבלם בבג
צילומים: נועם מושקוביץ דוברות הכנסת, ובאדיבות המצלם

עורך הדין יונתן פלדמן, חסיד חב"ד שייצג את העותרים בבית המשפט העליון, כנגד גזירתו של אביגדור ליברמן על אברכי הכולל התראייו הערב לתכנית 'ליל שישי' ברדיו COL.

פלדמן, בוגר ישיבות 'תומכי תמימים' העושה חייל בתחומו, גולל את מהלך העניינים בדרך להחלטה המיוחלת והתייחס לטיעונים שעלו בדיון בבג"צ מצד העותרים ומצד המדינה.

כזכור, לפי הכללים שגזר ליברמן, בשביל לקבל את הסדסוד למעונות יצטרכו שני בני הזוג להוכיח עבודה של לפחות 24 שעות שבועיות - מה שמראש מנטרל את רוב אברכי הכוללים שאינם עוסקים בעוד עבודה מלבד לימודם. השבוע, כאמור, יישום ההחלטה נדחה לשנת הלימודים הבאה, בנימוק שלאברכים לא נתן זמן מספיק מראש להתכונן לשינוי.


הראיון המלא >


"במהלך כל הדיונים היה ברור לאן זה הולך", אומר פלדמן. "המדינה טענה כמו שטוענת תמיד שלממשלה יש סמכות להחליטו איזו החלטה שרוצה וכל עוד היא סבירה אז זה בסדר.

"בסופו של דבר השופטים לא התערבו במהות ההחלטה אלא התייחסו רק לעיתוי שבו היא התקבלה, באמצע זמן הלימודים, ולכן החליטו לדחות אותה".

 

פלדמן הסביר שמלכתחילה התמקדו טענות העותרים בעיתוי ופחות בגוף ההחלטה, לבטל אותה כליל. מדוע? לדבריו, "השופטים מראש אמרו לנו, כבר מהתחלה, שבעצם ההלחטה הם לא דנים, כי בסופו של דבר הממשלה נתנה פה כסות מאוד יפה, שהם ענייניים ורוצים ששני בני הזוג יעבדו ובג"צ אומר בזה אני לא מתערב, אלא רק בעניין העיתוי".

דה פקטו, אולם יתכן כי הגזירה תתבטל כליל. "הרי כל שנה מתקבלות החלטות לגבי סבסוד המעונות", אומר פלדמן, "וכרגע אין החלטוה על תשפ"ג ולא יודעים מי יהיה שר האוצר אז. הלכה למעשה ההחלטה של ליברמן התבטלה".

הוא הוסיף והתייחס בראיון לרקע הישיבתי שלו ב'תמכי תמימים'. "כולנו, כל מי שייצג איתי את העותרים, בוגרי עולם הישיבות ומכירים מבפנים, ויודעים עד כמה ההחלטה הזו משפיעה לרעה על אברכים.

|לדעתי לא הגענו רק ממקום מקצועי אלא גם ממקום של שליחות לעזור לאנשים שנרמסו".

האזינו לראיון המלא.

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
מ ק ס י ם
י"ד שבט ה׳תשפ״ב
פשוט יפה.
ואני כותב את זה כמי שבדרך כלל מאוד קשה לי לאהוב ציור שמתיימר לצייר את אבינו רוענו כ"ק אדמו"ר זי"ע.
אבל זה באמת טוב, יפה מאוד!
כנראה שהצייר ניחן בנפש חסידית.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.