מערכת COL צעיר | יום י"א שבט ה׳תשפ״ב 13.01.2022

השמיים נצבעים בירוק וכחול, והופכים למחזה מרהיב • צפו

מכל רחבי העולם נוהים המונים כדי לצפות במחזה הייחודי – השמיים נצבעים בשלל צבעים, שפוצחים במחול שלא נגמר • הזוהר הצפוני, או אורות הקוטב הוא אחד מתופעות הטבע המרהיבות ביותר שטבע ה' בעולמו. איך זה נראה? • מעניין
השמיים נצבעים בירוק וכחול, והופכים למחזה מרהיב • צפו
צילום מסך

 

מסביב לעולם

 

הזוהר הצפוני, הוא אחד המראות היפים בעולם (שזכה לעוד כינויים רבים כמו "אורות הצפון" או "אורות הקוטב"), והמונים נודדים מידי שנה כדי לחזות בו במו עיניהם.

הזוהר מתגלה במלוא הדרו בדמות אורות ירוקים-צהובים וכחולים-סגולים המרקדים בשמיים במחול אינסופי. על-אף שהזוהר הצפוני מופיע פעמים רבות במקומות שונים (לדוגמה, ב-75% מהלילות בלפלנד), הוא ידוע כקשה להשגה עבור מטיילים שמבקשים לצפות בו, שכן כגודל יופיו כך גם גודל חמקמקותו.

 

לא רק בצפון

המיצג המדהים הזה אינו ייחודי רק לקוטב הצפוני של כדור הארץ. גם בקוטב הדרומי הוא מופיע במלוא הדרו, למרות שאת עיקר הפרסום קיבל הצפון. אם תחפשו אותו באזור הקוטב הצפוני, תוכלו למצוא אותו לדוגמה באלסקה, באיסלנד, בשוודיה, בפינלנד ובחצי המערבי של צפון רוסיה. לעומת זאת בקוטב הדרומי תוכלו למצוא אותו רק במקומות גבוהים ביבשת אנטרקטיקה ובמקצת מהפסגות של דרום אמריקה ואוסטרליה.

 

היה גם אצלנו

למרות שהזוהר מופיע בדרך כלל מעל הקטבים של כדור הארץ, במקרים חריגים הוא יכול להתפשט גם לאזור קו המשווה. בב' ובג' באלול תרי"ט, באירוע שנקרא אירוע קרינגטון, זוהר הקוטב האיר מדינות משווניות כמו קובה, מקסיקו, סין ואפילו ישראל. היה זה מקרה נדיר ויוצא דופן.

 אבל בינתיים - עד הפעם הבאה שהזוהר מגיע לבקר גם כאן - תוכלו לפחות לצפות בסרטון המרהיב הזה שמנציח את יופי הבריאה שטבע ה' בעולמו:

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.