מערכת COL | יום י"א שבט ה׳תשפ״ב 13.01.2022

תלמדו: גם בפרנסה ובזוגיות צריך להיות עבודה מתמדת | צפו

בפרשת השבוע אנחנו קוראים על הנס הגדול - נס קריעת ים סוף. אומרת הגמרא שקשים מזונותיו של אדם כקריעת ים סוף, וגם קשה זיווגם של ישראל כקריעת ים סוף. מה הקשר בין קריעת ים סוף לפרנסה ולזיווג? • מדור שבועי ב-COL: 'בודפוסט' - עם מסר לשבת קודש מאת הרב שמואל רסקין, שליח חב"ד בבודפשט בירת הונגריה
תלמדו: גם בפרנסה ובזוגיות צריך להיות עבודה מתמדת | צפו

בחור צעיר עמד בכניסה למשרד של מנכ"ל בחברה מצליחה. יחד איתו עוד עוד עשרה בחורים, כולם מעוניינים להתראיין אצל המנכ"ל ולהתקבל אצלו לעבודה. הם נכנסו אחד אחרי השני, עד שהגיע תורו. הוא התיישב ושוחח עם המנכ"ל במשך כמה דקות, ואז המנכ"ל הודיע לו: "התקבלת! אני רוצה אותך אצלי לעבודה במשרה מאוד חשובה בחברה". הבחור כל כך שמח: "וואו איזה יופי".

ואז המנכ"ל אמר לו: "שתדע לך, שמה שקנה אותי זה לא הרזומה שלך, כי היו פה אחרים לפניך עם רזומה לא פחות טוב משלך. מה שקנה אותי, זה מה שראיתי במצלמות האבטחה. כשנכנסת למשרד שלי, ראית על הרצפה עטיפה של וופל, הרמת את העטיפה, וזרקת אותה לפח. אמרתי לעצמי: בחור כזה, שאכפת לו, שהוא מתאמץ, זה בן אדם שאני רוצה אצלי בחברה, הוא יצליח לגרום לחברה שלי להגיע למקומות הרבה הרבה יותר גבוהים!".

בפרשת השבוע אנחנו קוראים על הנס הגדול - נס קריעת ים סוף. אומרת הגמרא שקשים מזונותיו של אדם כקריעת ים סוף, וגם קשה זיווגם של ישראל כקריעת ים סוף. מה הקשר בין קריעת ים סוף לפרנסה ולזיווג? יש על זה הרבה הסברים, אבל אני רוצה לחלוק איתכם הסבר מאוד מיוחד:

בעולם שלנו, אם אנחנו רוצים לחלק דבר מוצק לשניים, גם חומר מוצק גדול מאוד, אם נעשה פעם אחת עבודה רצינית, נצליח לחלק כל דבר מוצק לשניים. גם אם ניקח הר ענק ונרצה לחלק אותו לשניים, אחרי זמן רב, אם הפרדנו אותו, הוא ישאר ככה לנצח. אך לגבי נוזל, זה כבר עניין אחר. אם אנחנו רוצים לחלק אותו, אנחנו צריכים עבודה מתמדת – אחרת, זה נוזל...

זה מה שקרה בנס של קריעת ים סוף, ה' עשה את הנס בכל רגע ורגע שבני ישראל היו במים. מזה אנחנו למדים, גם אצלנו - בפרנסה ובזוגיות צריך להיות עבודה מתמדת. בדברים האלה חייבים להתאמץ, חייבים להשקיע באופן מתמיד, ולשמר את זה כל הזמן. עלינו לעשות השתדלות וכלים לפרנסה בשפע, ויהי רצון שה' יתברך יתן לנו מידו המלאה הפתוחה, הקדושה והרחבה. כך גם בזוגיות – עלינו לעשות השתדלות וכלים, וה' יתברך יעזור שתהיה לנו זוגיות שמחה וטובה, ומי שצריך זיווג – שיזכה בעזרת ה' לזיווג הגון בקרוב.

**

צפו בווידאו:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.