שלמה מן | יום י' שבט ה׳תשפ״ב 12.01.2022

אחרי 5 ימים: המקורב מובא לקבורה, הרב כהן: "הקהילה באבל"

לֶבָן קוג'יאשוילי ז"ל, הצעיר בן ה-21 המקורב לבית חב"ד, שנהרג ביום שישי האחרון בהפגנות, יצא מגבולות המדינה כיום, אחרי חמישה ימים • השליח הרב שייע כהן: "רואים את הסוף בקצה המנהרה, השקט חוזר"
אחרי 5 ימים: המקורב מובא לקבורה, הרב כהן:
ההלוויה היום

במשך חמישה ימים הוא נותר באלמא אטא, לאחר שנהרג במהלך המהומות האלימות שפקדו את העיר. שדה התעופה נסגר לטיסות ובשל כך לא הצליחו להטיס את גופתו ארצה.

היום (רביעי), אחרי פעילות מאומצת של שלוחי הרבי, לֶבָן קוג'יאשוילי יובא לקבורה. גופתו הוצאה מהמדינה רגלית וממדינה שכינה יטיסו אותה לארץ.

"המצב פשוט זעזע את כולם פה, ואנחנו ממש מודים לקדוש ברוך הוא שנתן את הכוח ואת העוז לממשלת קזחסטן לעמוד בגבורה נגד טרור", אמר הרב ישעיה כהו, השליח והרב הראשי למדינה בראיון ל-Ynet, "באותה תקיפות שבה הם רוצים שלום וסובלנות, הם עומדים בגבורה וביד חזקה נגד הטרור".

הרב הוסיף וסיפר: "מ-7 בבוקר עד 20:00 הכול מתנהל כרגיל. מ-20:00 עד 7:00 יש עוצר, ואסור לצאת לרחובות. צריך לתת לכוחות הביטחון לעשות את העבודה שלהם. אנשים פה ממש מרגישים הקלה, אנשים כבר הרבה יותר רגועים.

"אבל אנשים גם כואבים מאוד. הרבה אנשים נרצחו, נרצחו גם הרבה מאנשי הביטחון. זה מה שהכי כואב פה. אנשים ששומרים על שלמות העם נפלו קורבנות בידי אנשי טרור".

על קוג'יאשוילי, שנהרג במהומות, אמר הרב ל-Ynet: "לוי זכרונו לברכה היה יהודי יקר, אברך צעיר, עוד מעט היה אמור להיות בן 22. לפני שבעה חודשים הוא עשה לבן שלו ברית מילה בבית הכנסת. מה שמעניין, אפילו מצמרר, הוא שיש לנו לוח שנה של הקהילה היהודית ובחודש שבט של תשפ"ב יש בו את התמונה של לוי ז"ל עם הבן שלו, נתן, שיחיה לחיים טובים וארוכים.

"זו טרגדיה קשה, הקהילה באבל. אנחנו עומדים מאחורי המשפחה. הוא אזרח ישראלי, יש לו את הזכות להיות קבור בארץ. בימים הקרובים אני מאמין שיצליחו להביא אותו לארץ הקודש ולתת לו את הכבוד האחרון".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.