מערכת COL צעיר | יום י' שבט ה׳תשפ״ב 12.01.2022

העיתונים בישרו לקוראים: אדמו"ר חדש לחסידי חב"ד

כבר למחרת י' שבט תשי"א ידעו העיתונים בארץ לבשר לקוראיהם – יש רבי חדש לחסידי חב"ד • הייתה זו הזדמנות ראשונה עבור יהודים רבים להיחשף לדמותו של הרבי • מן הארכיון
העיתונים בישרו לקוראים: אדמו
צילומי העיתונים

 

קבלת הנשיאות
בראי העיתונות

 

למחרת התוועדות קבלת הנשיאות - בי"א שבט תשי"א, כבר סיפרו העיתונים היהודים את דבר הידיעה על 'הרבי החדש לחסידי חב"ד'. הבשורה המשמחת עברה כאש בשדה קוצים והפיחה רוח של שמחה בליבם של רבים. אספנו לקט של ידיעות מתוך עיתון הצופה המציגים את המאורע מזווית מבטם של העיתונאים:

 

 הצפה, י' שבט תשי"א 

 

 

הרב ר' מנחם מנדל שניאורסון
הוכתר לאדמו"ר חסידי חב"ד

אמש ביום השנה לפטירתו של האדמ"ור מליובאוויטש זצ"ל ונשיא חסידי חב"ד, הוכתר לממלא מקומו חתנו הרב ר' מנחם מנדיל שניאורסון. ההכתרה נערכה בבית מדרשו שבברוקלין ניו יורק במעמד אדמו"רים, רבנים וקהל אלפים.

עם התקבל הידיעה על הכתרתו נשלחו אליו מברקי ברכה על ידי הרבנים הראשיים הגרי"א הרצוג והגרב"צ עוזיאל, הרב הראשי לת"א הגרא"ע אונטרמאן, האדמו"רים שבארץ השרים הדתיים ועוד אישים ומוסדות שבארץ.

האדמו"ר החדש הנהו חתנו של האדמו"ר המנוח ונכדו של האדמו"ר בעל ה"צמח צדק" ז"ל. מפורסם בגדלותו בתורה ובפעילותו למען הרבצת התורה ושיטת חב"ד.


 

 הצפה, י"ט שבט תשי"א 

 

האדמו"ר מליובאוויטש-יקאטרינסלב

אשתקד בעשרה בשבט נסתלק האדמו"ר מליובאוויטש והוא אחד מקברניטי היראה והקדושה בדור יתום זה.

בתום שנת האבל הוכתר לנשיא חב״ד בעולם ולאדמו"ר ליובאוויטש: הרב מנחם מנדל שניאורסון.

מי הוא האדמו"ר החדש?

בן למשפחת בעל התניא, אחד מן השניאורסונים. מכאן — בנו של הרב לוי הי״ד שניאורסון מיקאטרינוסלאב, שמת בגירוש בסיביר. מכאן — אחד משני חתניו של האדמו״ר, שנפטר ללא בנים. יליד כרך תעשיתי־מסחרי השוכן על הדנייפר בלב אוקראינה, ועם זאת — גדל בתורה על מבועי חב״ד, מבודד, אם כי לא מופרש מסאון החיים ומחכמות חיצוניות. עילוי מעמיק ומקיף. מצעירותו נועד לגדולות.

ואח"כ מצליח לצאת מבית הכלא הגדול ששמו: רוסיה. בן הרב הופך התן האדמו״ר. ועם זאת — מסיים אוניברסיטת בפאריז כמהנדס־חימאי. ואין סתירה.

בשנים האחרונות, עוד בחיי חותנו, מרבה בכתיבה. כמעט שבוע־שבוע מגיעים לאנ״ש — בכל העולם קונטרסי דא"ח (דברי אלוקים חיים).

בכינוס אנשי חב"ד שנתקיים לפני ירחים מספר בלוד, שבה ישיבתם החדשה ושעל ידה מושבם, ספריה, הכריזוהו בראשונה אישי ארץ ישראל כאדמו״ר. ברם, הוא היסס לקבל על שכמו את עול הכבוד הכבד. רק כעת נאות לרוב הפצרות החסידים. והוא כבן מ״ו.


 

 הצפה, י"א סיוון תשי"א 

 

מאמר יוד שבט

הוצאת הועד להפצת חסידות הופיעה החוברת "מאמר יוד שבט" (ברוקלין תשי"א) מאת האדמו"ר ר' מנחם מנדיל שניאורסון מליובוויטש. החוברת מכילה את המאמר הראשון בחסידות חב"ד מאת האדמו"ר החדש מליובאוויטש ליום ההילולא של רבי יצחק יוסף שניאורסון האדמו"ר הקודם.

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.