צביקה קעניג | יום ט' שבט ה׳תשפ״ב 11.01.2022

השר לשעבר יאיר שמיר: "שמירת הכשרות שומרת על ייחודנו כעם"

לאחרונה נחשפו פרוטוקולים של "ועדת הפלורליזם והליברליות" בעיריית תל-אביב, בהם נאמרו ביטויים שנאה חמורים הגובלים באנטישמיות, כלפי היהדות וקיום מצוות בכלל, וכלפי התושבים הדתיים ושלוחי חב"ד בפרט. השר לשעבר מר יאיר שמיר: "שמירת הכשרות שומרת על ייחודנו כעם"
השר לשעבר יאיר שמיר:
השר לשעבר יאיר שמיר

לאחרונה נחשפו פרוטוקולים של "ועדת הפלורליזם והליברליות" בעיריית תל-אביב, בהם נאמרו ביטויים שנאה חמורים הגובלים באנטישמיות, כלפי היהדות וקיום מצוות בכלל, וכלפי התושבים הדתיים ושלוחי חב"ד בפרט.

בתגובה אומר שליחו הראשי של הרבי לתל-אביב ורב קהילת חב"ד הרב יוסף גערליצקי: "אין ענייננו לעסוק בחושך וברע", "אנו עוסקים באור ובהפצת האור, ובגילוי האור שבפנימיותו של כל יהודי, גם אם הוא אינו מראה זאת כלפי חוץ. לכן, אין ברצוני להתייחס כלל לנאמר בפרוטוקולים ובפרסומים האחרונים.

"אני יכול לומר באחריות מלאה - דברים אלו אינם משקפים כלל את הלך-הרוח בעיריית תל-אביב-יפו, ואת דעתם ורגשותיהם של הרוב המוחלט מבכירי העירייה שרואים בחיוב ובאהבה את פעילות שלוחי הרבי, משתפים פעולה בשמחה עם פעילויות =D7ב"ד, ומצהירים שוב ושוב שפעילות חב"ד בעיר מקרבת בין הלבבות ומביאים ברכה לכלל תושבי העיר, מכל המגזרים ובכל השכונות".

ועדיין, נאמרו כאן דברים חמורים, על-ידי נושאי תפקידים בכירים בעירייה, המתייחסים לציבור הדתי כאל "אויב מ ותף", ומעלים הצעות "להעלים את החנוכיות של חב"ד", לסגור בתי כנסת ומקוואות, ואף להחרים מסעדות כשרות. ולא ניתן לעבור לסדר היום, ללא תגובה על דברים חמורים שכאלו.

מעבר לזעזוע על אמירות קשות נגד היהדות, התגובה האמיתית שלנו היא בשטח, בהגברת הפעילות של הפצת יהדות למען כלל תושבי העיר. תושבי העיר עצמם, גם רבים שאינם מגדירים עצמם דתיים, הגיבו בחריפות נדמה שפרסום הפרוטוקול רק חידד אצל כולם עד כמה כל תושבי העיר רוצים יותר יהדות ויותר כשרות בעיר, ועד כמה פעילות חב"ד אהודה על כלל הציבור".

השר לשעבר מר יאיר שמיר בנו של ראש-הממשלה לשעבר יצחק שמיר, והמשנה לראש העיר לשעבר, "גיבור ישראל" תא"ל במיל' אביגדור קהלני, הגיבו גם הם לדברים שהתפרסמו.

"הדברים הנלעגים אינם ראויים לתגובה כלל אומר מר יאיר שמיר. אתייחס רק ל"איום" שדיברו עליו באותה ישיבה, על כך שמסעדות רבות בתל-אביב הופכות להיות כשרות. אני רוצה לברך על תופעה זו מעומק ליבי, ולדעתי, המצב עדיין רחוק מלהיות משביע רצון. במדינה יהודית כל המסעדות צריכות להיות כשרות, שהרי שמירת הכשרות היא היא השומרת על ייחודנו כעם. כמו שנאמר בפסוק "והבדלתם בין הבהמה הטהורה לטמאה ולא תשקצו את נפשותיכם...  ואבדיל אתכם מן העמים להיות לי" - הדבר המבדיל אותנו להיות עם סגולה היא שמירת הכשרות, בפרט במרחב הציבורי.

תא"ל במיל' אביגדור קהלני, בעל עיטור המופת ממלחמת ששת הימים ועיטור הגבורה ממלחמת יום-הכיפורים, הסתפק בתגובה קצרה וחדה: "היהודים והיהדות הם הסיבה שאנחנו כאן, בארץ ישראל ובתל-אביב. מי שמעוניין בדרך אחרת =D7יחפש אותה במקום אחר, לא כאן..."

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.