צביקה קעניג | יום ט' שבט ה׳תשפ״ב 11.01.2022

שר התפוצות שוחח עם השליח בקזחסטן: "ישראל לצידכם"

השר ד"ר נחמן שי שוחח היום עם הרב ישעיה כהן, רבה הראשי של קזחסטן ושאל לשלומם של אנשי הקהילה היהודית. בימים האחרונים התלקחו קרבות בבירת קזחסטן ובערים אחרות, בין היתר נהרג גם אזרח ישראלי בן 22, לבן קוג'יאשוילי. 
שר התפוצות שוחח עם השליח בקזחסטן:
הרב ישעיהו כהן עם נשיא קזחסטן

השר ד"ר נחמן שי שוחח היום עם הרב ישעיה כהן, רבה הראשי של קזחסטן ושאל לשלומם של אנשי הקהילה היהודית. בימים האחרונים התלקחו קרבות בבירת קזחסטן ובערים אחרות, בין היתר נהרג גם אזרח ישראלי בן 22, לבן קוג'יאשוילי. 

הרב כהן ציין כי הרוחות נרגעו במידה מרובה והמתח ירד בימים האחרונים. עוד סיפר הרב לשר כי אין נפגעים בקרב אנשי הקהילה, אולם רכוש רב נבזז בזמן המהומות. הרב ציין כי הקהילה מקיימת תקשורת פנימית בינם לבין עצמם אולם העוצר מונע את קיום הפעילות השוטפת, חיי קהילה וחיי מסחר.

השר הבטיח כי ישראל תסייע ל3,300 היהודים במתגוררים ברחבי קזחסטן ככל הנדרש, סוכם כי יישמר קשר רצוף בין השר ומשרדו ובין הרב כהן ואנשי הקהילה. השר נחמן שי הוסיף בסוף השיחה: ״משרדי ואני זמינים בכל דבר בו ניתן לעזור, בתקופה מורכבת כזו. ישראל עומדת לצידכם ותסייע בכל עת."

הרב הבטיח להעביר את דברי השר לאנשי הקהילה, הוא הוסיף ואמר כי מסרים כאלו מישראל מביאים הרבה ביטחון ליהודי קזחסטן, מעודדים ומחזקים את חוסנה הנפשי של הקהילה. את השיחה חתם במשפט ״כל ישראל ערבים זה לזה״ ומסר לשר כי הם מעריכים את עזרת הממשלה, משרד התפוצות ושגרירות ישראל בקזחסטן.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.