צביקה קעניג | יום ח' שבט ה׳תשפ״ב 10.01.2022

הרפורמים והקונסרבטיבים מבקשים לשנות את הסטטוס קוו בנושא הקבורה

בתוך הנסיונות להרס כל יסודות היהדות ולחולל שינויים בגיור ובכשרות ח"ו, ארגוני הרפורמים והקונסרבטיבים מבקשים עתה לשנות גם את הסטטוס קוו בנושא הקבורה. מחר תתכנס וועדה בכנסת שתדון כיצד לחייב את המדינה להקצות בתי קברות לקבורה אזרחית שלא על פי ההלכה היהודית ולקיים טקסי קבורה על ידי רבנים רפורמים וקונסרבטיבים
הרפורמים והקונסרבטיבים מבקשים לשנות את הסטטוס קוו בנושא הקבורה
בית קברות יהודי. צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק

בתוך הנסיונות להרס כל יסודות היהדות ולחולל שינויים בגיור ובכשרות ח"ו, ארגוני הרפורמים והקונסרבטיבים מבקשים עתה לשנות גם את הסטטוס קוו בנושא הקבורה. מחר תתכנס בכנסת ועדה משותפת לועדת חוקה של הח"כ הרפורמי גלעד קריב וועדת שירותי דת יהודיים של ח"כ מלינובסקי, ועדה אליה הוזמנו נציגים ממשרד הדתות והמשרד לשוויון חברתי, לצד נציגי כלל ארגוני הרפורמים והקונסרבטיבים ובהם המרכז הרפורמי לדת ומדינה, חדו"ש, מכון על משמר הכנסת מבית התנועה המסורתית ומרכז השלטון המקומי. 

מטרת התכנסות הוועדה לחייב את המדינה להקצות בתי קברות לקבורה אזרחית שלא על פי ההלכה היהודית ולקיים טקסי קבורה על ידי רבנים רפורמים וקונסרבטיבים. הטיעון של יוזמי הדיון מנסה להישען כביכול על חוק שנחקק לפני למעלה מ־25 שנה ולא קודם מאז, כיוון שלא היה בו צורך.

אורן הניג מנכ"ל מרכז ליב"ה אמר לערוץ  14כי "כיום ברור שהרפורמים והקונסרבטיבים מבקשים לשנות לחלוטין את הפנים היהודיות של מדינת ישראל. בחסות בנט וכהנא – הם מסתערים על כל סוגיות הליבה וכובשים טריטוריה אחרי טריטוריה. אחרי הכותל, הרבנות, הכשרות והגיור – הם מבקשים לחולל מהפכה אנטי יהודית נוספת ולהקים בתי קברות אזרחיים בניגוד גמור להלכה היהודית. זה הזמן להתאחד כולם, חילונים, דתיים וחרדים – ולבלום אותם בעוצמה רבה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.