שניאור דייטש | יום ז' שבט ה׳תשפ״ב 09.01.2022

הח"כ נאם בהילולא: "יו"ר ועדת יהדות לא יודעת עשרת הדברות"

במהלך ההילולא המסורתית לצדיק ה'סידנא בבא סאלי' רבי ישראל אבוחצירא זצוק"ל, שנערכה בכפר חב"ד, השתתף ח"כ דודי אמסלם ונשא נאום חריף נגד צעדי הממשלה, חוק הגיור, מתווה הכשרות ואיום הפיטורין על הרבנים הראשיים • "מדינת ישראל בסכנה קיומית אמיתית מקום המדינה - ולא בהיבט הצבאי"
הח
ח"כ דודי אמסלם נושא דברים במהלך ההילולא בכפר חב"ד

ח"כ דודי אמסלם ידוע כח"כ לוחמני ומתאגר מאוד את חברי הקואליציה, במיוחד בנושאי דת ופגיעה בחלשים, ונאומיו בכנסת היו לשם דבר בשנינותם.

אולם הדברים שנשא בכפר חב"ד במהלך ההילולא המסורתית לצדיק ה'סידנא בבא סאלי' רבי ישראל אבוחצירא זצוק"ל, שנערכה בכפר חב"ד באירגונו של איש החסד ר' יוסי ויצמן, כללו התייחסות לכמה אירועים אקטואליים ובהם חוק הגיור האומלל, 'רפורמת הכשרות' והפגיעה החצופה בכבודם של הרבנים הראשיים.

הנה כמה קטעים מדבריו:

ח"כ אמסלם: "מדינת ישראל נמצאת בסכנה קיומית אמיתית מקום המדינה. לא בהיבט הצבאי, זה לא הסיפור. יש כרסום עצום ברוח היהודית. אם בתי המשפט פוסקים להכניס חמץ בפסח לבתי רפואה. לפטר את הראשון לציון? מי הם בכלל? פקידים! הרבנים הראשיים הם הבכירים בסוגיות הדת. מי אתם מצפים שידון בזה? יושבת ראש ועדת הכשרות והדתות (יוליה מלינובסקי) לא מבינה דבר וחצי דבר בשום נושא שקשור בדת ישראל. שאלתי אותה: את יודעת מה זה חמישה חומשי תורה? את יודעת מה זה משנה ברורה? המציאה כשרות של עצמה. אני יושב בוועדה ולא מאמין למשמע אוזניי. היא בורה ועם הארץ. לא יודעת לדקלם את עשרת הדיברות. היא מדברת איתנו על גיור?"

ח"כ אמסלם המשיך ודיבר על 'משל העכביש' של נסראללה: "אם אין לנו גיור וכשרות ושבת אז מה יש לנו לעשות בארץ ישראל, למה באנו לכאן? לכן זה ליקוי המאורות והסכנה הכי גדולה. אמרתי למנסור עבאס, שכנסראללה אמר שאנחנו חלשים כמו 'קורי עכביש', זה לא בגלל שאין לנו צוללות ומטוס f-35, זה לא הסיפור. הפכנו לחברה נהנתנית, הרוח כבר לא מעניינת.

אני מאמין שעם ישראל ברובו הוא שם ומתנגד למהלכים האלו, אבל יש איזה 20 אחוז שהשתלטו על מוקדי הכוח בפקולטה ובכל מקום. חסמו את כל האנשים האחרים להגיע לשם. לכן אני חושב שאנו בשבר הכי גדול מאז תקופת היוונים.

על נסיון ההדחה הנואל של הרב הראשי לישראל: "יש שר אוצר שכותב לנציב שירות המדינה – לפקיד אחר, שיבדוק איך אפשר להדיח את הראשון לציון! הוא בא להגן על תורת ישראל והנה מגיע פקיד ומדבר להדיח אותו! קשה להם לשמוע את זה והם מנסים להסיט את הנושא אבל עם ישראל לא יוותר עם מורשת ישראל ותורת ישראל.

"לא הגענו לפה בשביל טיסה לטורקיה ב-200 דולר. אנו כאן מתוקף הבטחה אלוקית. ואם אתה לא מאמין בזה אין לך מה לחפש כאן. שר האוצר מממן את הרפורמים ב-80 מיליון שקל, 40 מיליון מימון ליוצאים בשאלה! לחוזרים בתשובה? אין עשרה שקלים מימון. לוקחים מאברך חרדי, מהציבור הכי עני במדינה, את ההשתתפות כדי שגם אשתו לא תצא לעבוד, ואת הכסף נותנים לחתולים ולכלבים.

לא מתייחס לפוליטיקה, אלו אנשים שמפרקים את המדינה. זה מרעיד את נימי ליבי, אנו נמצאים בשעה מסוכנת, אם הממשלה הזאת תמשיך - הנזק יהיה בלתי הפיך."

צפו בנאום המלא:

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.