שניאור דייטש | יום ז' שבט ה׳תשפ״ב 09.01.2022

הצצה לטיוטת 'חוק הגיור' מגלה: יקל על גיור המוני למסתננים

על פי טיוטת הצעת חוק הגיור של השר מתן כהנא, יוכל שר הפנים לקבוע כללים משלו בנוגע לגיור למי שאינו אזרח ישראלי, מה שיקל על גיור המוני של מבקשי מקלט ומסתננים • ארגון חותם: "מיליוני גויים בעולם ישמחו להגר לישראל, להתגייר גיורי אקספרס ולהנות מאזרחות ישראלית"
הצצה לטיוטת 'חוק הגיור' מגלה: יקל על גיור המוני למסתננים
צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק

על פי טיוטת הצעת חוק הגיור של השר מתן כהנא, יוכל שר הפנים לקבוע כללים בנוגע לגיור למי שאינו אזרח ישראלי, מה שיקל על גיור המוני של מבקשי מקלט ומסתננים, כך חושף קובי בורנשטיין, בערוץ 14.

עד היום החוק קבע כי זכאות לגיור שמורה לאזרחי ישראל ותושבי קבע בלבד. החוק החדש יבטל את הועדה שדנה רק במקרים חריגים ויאפשר לשר הפנים לקבוע כללים משלו בדבר גיור של מבקשי אזרחות ישראלית.

בתזכיר הצעת החוק נכתב בסעיף 23(א') כי זכאי לגיור "אזרח ישראלי או מי שנמצא זכאי על ידי שר הפנים". בהמשך סעיף 23 נקבע בהצעת החוק כי "שר הפנים, בהתייעצות עם השר, רשאי לקבוע הוראות בנוגע לגיור למי שאינו אזרח המעוניין לרכוש מעמד בישראל באמצעות הגיור".

בארגון 'חותם', הגיבו לפרסום: "פתיחת הגיורים בישראל למי שאינם אזרחי ישראל, תביא צונאמי של מסתננים, מהגרי עבודה, ודורשי ת"ז כחולה לארץ, לגיורי אקספרס של השר כהנא. מיליוני גויים בעולם, ישמחו להגר לישראל, להתגייר גיורי אקספרס ולהנות מאזרחות ישראלית. ואנחנו לא נדע מי התגייר באמת, מי עבר גיורי כהנא שאינם תופסים ע"פ ההלכה, זהו כאוס שאסור שיקרה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.