חרדים 10 | יום ז' שבט ה׳תשפ״ב 09.01.2022

המשטרה פענחה: הצהרת תובע נגד ‘הקנאי’ שהזמין את התקיפות

פוענחה שורת מקרי האלימות בירושלים שכוונו כלפי ח"כ מאיר פרוש, רבנים, דיינים ואשת עורך 'המודיע'  • המעשים כללו, בין היתר: גזיזת זקנים, תקיפה באמצעות גז פלפל, והשחתת קברו של הרב שטינמן •  הוגשה נגד החשוד המרכזי, משה איראם, הצהרת תובע ומעצרו הוארך
המשטרה פענחה: הצהרת תובע נגד ‘הקנאי’ שהזמין את התקיפות
צילום: שניאור שיף, ארכיון

בתקופה האחרונה התנהלה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים חקירה סמויה בעקבות שורת אירועי אלימות שכללו, בין היתר, תקיפה וגזיזת זקנים לדיין מ’העדה החרדית’, ח”כ מאיר פרוש, השחתת קברו של מרן הגראי”ל שטינמן זצ”ל בבני ברק, ותקיפה באמצעות גז פלפל של אשת עורך בעיתון ‘המודיע’ – במהלך החודשים האחרונים בירושלים.

משהתברר כי ייתכן וקיים קשר בין המקרים, הטיל מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג’מן את החקירה על היחידה המרכזית של מחוז ירושלים והנחה לבצע את כל הפעולות הנדרשות במטרה לפענח את המקרים, לאתר ולעצור את המעורבים ולמצות עמם את הדין.

מהחקירה עולה, כי החשודים היו מעורבים בתקיפת הדיין וח”כ פרוש על ידעי גזיזת זקנם באמצעות מספריים, ושפיכת חומר עם ריח חריף לעבר דלת ביתו של חבר הכנסת.

בנוסף, על  פי החשד, הותקפה אשת עורך ‘המודיע’ באמצעות ריסוס גז פלפל לפניה והושחת קברו של הרב שטיינמן זצ”ל.

לאחר חקירה סמויה שנוהלה במשטרה תוך איסוף ראיות, ממצאים ומגוון פעולות חקירה, בחודש שעבר עצרו בלשי המשטרה של ימ”ר ירושלים שני חשודים בחשד למעורבותם במעשים אלו.

החשוד המרכזי, משה איראם, תושב ירושלים בשנות ה-40 לחייו, נעצר בחשד שתכנן, יזם והזמין את מקרי האלימות והונדליזם ושילם כסף לצעיר שביצע אותם בפועל.

החשוד השני, צעיר תושב צפת, בן 18, נעצר בחשד לביצוע המעשים בתמורה לתשלום כספי אותו קיבל מהחשוד המרכזי. לאחר שמעצרו הוארך הוא נשלח למעצר בית והחקירה בעניינו נמשכת.

על פי החשד, הרקע לביצוע המעשים הוא דעותיו הקיצוניות של החשוד המרכזי בנושאים שונים, בהם: התנגדותו לחיסונים נגד נגיף הקורונה, התנגדותו לגיוסם של בחורי ישיבה לשירות חובה, התנגדות למתקן חדש במקווה במאה שערים ועוד.

כפועל יוצא, מעשים פליליים אלו כוונו כלפי הקורבנות במטרה להשפיע על דעותיהם ולמנוע מהם לקבלת החלטות בנושאים אלו.

מעצרו של החשוד המרכזי הוארך מעת לעת ובימים האחרונים השלימה המשטרה את החקירה ופענחה את המקרים.

היום הוגשה נגד החשוד המרכזי הצהרת תובע בבימ”ש על ידי פרקליטות מחוז ירושלים ומעצרו הוארך עד ליום רביעי.

במשטרה אומרים: “מדובר בחקירה מורכבת שבה הושקעו מאמצים ומשאבים משטרתיים רבים במטרה להגיע לחקר האמת ולפענחה. המעשים שתוארו הם פסולים וחמורים, בפרט כשאלו כוונו כלפי אישים בכירים בציבור החרדי במטרה להטיל עליהם מורא ולפגוע בהם פיזית. נמשיך לפעול נגד כל מעשה אלימות ובריונות ולמצות את הדין עם המעורבים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.