מנדי ברגר | יום ז' שבט ה׳תשפ״ב 09.01.2022

חב"ד מסייעת בהטסת הגופה של הישראלי שנהרג במדינת קזחסטן

במחאות חסרות התקדים שמתקיימות במדינת קזחסטן, נהרג אזרח ישראלי לבן קוג'יאשוילי בן ה-21 מיריות לעבר רכבו בעיר אלמא-אטא • הרב ישעיה כהן השליח הראשי של חב"ד בקזחסטאן ל-COL: "הצעיר יוטס בעזרת ה' לקבורה בארץ הקודש. מחכים לאישור מיוחד לנחיתת המטוס באלמא אטא"
חב
הרב כהן. בקטן: ההרוג הישראלי. צילום: ארכיון COL ובאדיבות המשפחה

משרד החוץ הודיע ביום שבת בבוקר, כי לֶבָן קוג'יאשוילי ז"ל, אזרח ישראלי בן 21, נהרג מירי במהומות האלימות בעיר אלמא-אטא שבקזחסטן.

ההפגנות פרצו לפני כשבוע בשל עלייה חדה במחירי הדלק, אך הפכו במהרה למחאות בעלות סממנים פוליטיים שמכוונות בעיקרן נגד הנשיא לשעבר נורסולטן נזרבייב בן ה-81.

קוג'יאשוילי, שאמור לחגוג החודש את יום הולדתו ה-22, התגורר בשנים האחרונות במדינה יחד עם משפחתו. הוא והותיר אחריו אישה ותינוק בן שמונה חודשים. 

אתר YNET פרסם כי הוא נסע ברכב עם שני חברים לפני השעה 23:00, אז הוטל עוצר בעיר, ובמשפחתו אף ציינו כי הוא לא השתתף בהפגנות ונקלע לירי.

בהודעה שפרסם משרד החוץ, נמסר: "לאזרחים ישראלים השוהים במדינה אנו ממליצים להימנע מהגעה למוקדים של התכנסויות המוניות, להגביל את תנועותיהם ונסיעותיהם, כולל מעבר לעבודה מהבית במידת האפשר ולפעול לפי הנחיות הממשלה וכוחות הביטחון. יש לעקוב אחרי הדיווחים בכלי התקשורת המקומיים". 

הרב ישעיה כהן השליח הראשי של חב"ד בקזחסטאן אמר בשיחה ל-COL, "המצב במדינתנו מתוח והוכרז מטעם הממשלה מצב חירום. לדאבוננו צעיר בגיל 21 נורה סמוך לליל ש"ק במכניתו. זהו שוד ושבר בקהילה עם קבלת הידיעה המרה". 

הרב כהן הוסיף כי "הצעיר יוטס בעזרת ה' לקבורה בארץ הקודש ואנו מחכים לאישור מיוחד לנחיתת המטוס באלמא אטא".

שליח הרבי בקזחסטאן ביקש להודות לכל אלו המתפללים לשלום השלוחים והקהילות הקדושות במדינת קזחסטאן וציין כי "לשלוחים ב"ה שלום".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.